سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان:

مسئله حجاب نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع در حوزه علمیه است

انجمنی گفت: اقداماتی پراکنده در زمینه حجاب، به همت برخی طلاب، حوزه‌ها و مسئولان فرهنگی خوش ذوق انجام شده، اما برنامه جامع و مدونی وجود ندارد.

هاجر انجمنی استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: چندسال گذشته برخی از دغدغه مندان حوزه حجاب در  اصفهان مطالعات جامعی دربارهٔ مسئله حجاب داشتند و به نتایج مفیدی هم دست پیدا کردند، اما متاسفانه در عرصه عمل اقدامی انجام نشد.

او درباره موانعی که بر سر راه حوزه قرار گرفته است اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته عدم حمایت دولت به علت رویکرد ضدفرهنگی برخی مسئولان موجب بسته شدن دست و پای حوزه شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان اظهار کرد: با وجود انتقادات، تذکرات و راهنمایی‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در طول این ۴۰ سال به حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها، اما وحدتی در زمینهٔ تلفیق نظریه پردازی و عمل بین این دو نهاد نیست.

انجمنی گفت: لازم به ذکر است که اقداماتی پراکنده توسط برخی طلاب، حوزه‌ها و مسئولان فرهنگی خوش ذوق انجام شده است، اما برنامه جامع و مدونی وجود ندارد.

او همچنین به تحقیقات انجام شده در حوزه‌های علمیه با موضوع آسیب‌های اجتماعی اشاره‌ای داشت و اضافه کرد: پایان نامه‌ها و رساله‌های زیادی با موضوع برخی از آسیب‌های اجتماعی ارائه شده که راهکار‌های خوبی برای رفع این معضلات در آن‌ها به چشم می‌خورد.

استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان در پایان صحبت‌هایش تاثیر فرهنگ و تمدن روبه افول غرب بر نسل جدید و حتی نسل‌های گذشته را عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی از جمله بدحجابی دانست و گفت: با توجه به بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای در گام دوم انقلاب در عرصه عمل تلاش‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.