نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: امر به معروف و نهی از منکر کردن فقط وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیست بلکه این ویژگی انسانی باید در هر فرد احیا شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جلسه‌ای با موضوع وظایف دانشگاه‌ها در احیای امر به معروف و نهی از منکر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان برگزار شد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به فرموده امام حسین (ع) مبنی بر اینکه «قیام من علیه دشمن برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است» گفت: یکی از منکرات بزرگ این است که امر به معروف را احیا نکنیم، بنابراین مردم نسبت به وقایع روز بی‌تفاوت نباشند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه بعضی از مشاغل تنها مختص زنان یا مردان است، بیان کرد: دانشجویان در انتخاب رشته دقت کنند و وظیفه مسئولان مربوط از جمله استاد دانشگاه، مشاور و ... است که در این زمینه امر به معروف کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: ما در تربیت دانشجویان دچار ضعف هستیم، زیرا علم آموزی باید با القای مرام انسانیت و فرهنگ دینی همراه شود، بنابراین این موضوع در زمینه تحصیلات دانشجویان باید در اولویت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد عبداللهی نژاد دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه حدود ۷۵هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد اسلامی در حال تحصیل هستند، گفت: نقش دانشگاه‌ها در القای فرهنگ اسلامی بسیار مهم است و به عنوان مثال نباید در وقت اذان کلاسی برقرار باشد.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با اشاره به اهمیت موضوع حجاب در جامعه اسلامی افزود: حفظ حجاب مربوط به زمان کوتاهی نیست و نباید به طور ظاهری باشد بلکه این فرهنگ دینی باید در باطن افراد احیا شود.

در پایان دکتر پیام نجفی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان طی حکمی از طرف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، به عنوان نماینده دانشگاه‌ها در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان منصوب شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.