سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مهاجرت خوتکای پر سفید به تالاب‌های گیلان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: خوتکای پر سفید از پیش قراولان پرندگان مهاجر به تالاب‌های این استان وارد شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ساسان اکبری پور، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: خوتکای پر سفید همه ساله در این ایام از سرزمین‌های سرد سیبری به سمت جنوب دریای خزر مهاجرت می‌کند.

او افزود: با توجه به بازدید‌های میدانی انجام شده از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان و دریافت گزارش‌های مستند از محیط بانان مستقر در پاسگا‌های محیط بانی در مناطق ساحلی و تالابی، این پرنده زیبا مهاجرت خود را به تالاب‌های گیلان آغاز کرده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان اظهار داشت: خوتکای پر سفید از پیش قراولان پرندگان مهاجر و شاخص‌ترین این گونه‌ها است که هم اکنون در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان گیلان حضور دارد.

اکبری پور ادامه داد: این پرنده مهاجر دارای بدنی به طول ۳۷ سانتی متر و منقاری راست و گردنی باریک‌تر و چثه‌ای بزرگ‌تر از خوتکای معمولی است.

او یادآور شد: پس از ورود این گونه پرنده، مهاجرت گسترده سایر گونه‌ها از جمله مرغابی سانان نیز به استان گیلان مشاهده خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با توجه به آغاز مهاجرت پیش قراولان پرندگان مهاجر تمام پاسگا‌های محیط بانی استان از آستارا تا چابکسر در حالت آماده باش به سر می‌برند.

اکبری پور افزود: در حال حاضر و تا اعلام چگونگی صدور پروانه شکار هر گونه اقدام به شکار پرندگان مهاجر از هر نوع و گونه ممنوع است و با متخلفان طبق ضوابط برخورد خواهد شد.

او اظهار داشت: در صورت توقیف سلاح حتی به صورت شروع به شکار توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان فرد خاطی امکان دریافت مجوز شکار تا پایان سال نخواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: این یگان با شماره تماس ۱۵۴۰ آماده دریافت و اقدام فوری برای گزارش‌های واصله در این خصوص است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.