سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

بیش از ۹۲ درصد متوفیان کرونا در ایلام هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند

کریمیان گفت: بیش از ۹۲ درصد تمام موارد فوتی ناشی از بیماری کرونا در سطح استان ایلام در سال ۱۴۰۰، هیچ واکسنی تزریق نکرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ، با بیان اینکه بیش از ۹۲ درصد تمام موارد فوتی ناشی از بیماری کرونا در سطح استان ایلام در سال ۱۴۰۰ ، هیچ واکسنی تزریق نکرده اند ،گفت: کمتر از ۸ درصد متوفیان که واکسینه شده‌اند ، یک یا هر دو دز واکسن را تزریق نموده‌اند و از ۸ درصد فوق‌الذکر متوفیان ، ۶ درصد یک دز و ۲ درصد هم دو دز واکسن را تزریق نموده‌اند.

او مطرح کرد: از میان متوفیان بیماری کرونا در استان ، از ابتدای شیوع آن تاکنون، بیش از ۸۰ درصد آنان حداقل یک بیماری زمینه‌ای را دارا بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ، بیان کرد: از میان افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، درصد بسیار پایینی به دلیل ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شده‌اند که نشانگر تاثیر مثبت و مطلوب واکسیناسیون و کاهش محسوس میزان فوتی‌ها و بستری‌ها در میان افرادی است که واکسن تزریق کرده اند.

کریمیان افزود: از ابتدای آغاز واکسیناسیون بیماری کرونا در سطح استان، تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار دز واکسن به جامعه هدف تزریق شده که بیش از ۱۵۰ هزار آن دز اول بوده است.

او اظهار کرد: خوشبختانه واکسیناسیون جامعه هدف در سطح استان، از روند مطلوب و قابل قبولی برخوردار است و از مردم شریف استان تقاضامندم که ضمن انجام واکسیناسیون، دستورالعمل‌های بهداشتی را در راستای حفظ سلامت خود و کمک به کادر درمان بیش از پیش رعایت کنند.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.