سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌های پلیس راهورالبرز به عابران پیاده

سرپرست پلیس راهور البرز بر ضرورت توجه عابران پیاده به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ حمداله رحمتی پور، سرپرست پلیس راهور البرز با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط عابرین پیاده گفت: سهم ۵۹ درصدی عابران پیاده از جانباختگان تصادفات در ۵ ماهه اول سال استان ضرورت این مسئله نشان می‌دهد.

سرپرست پلیس راهور البرز افزود: عابران پیاده در تردد‌های شهری با احتیاط کامل از محل‌های مجاز عبور کنند و برای عبور از عرض معابر پل عابر پیاده استفاده و یا از محل‌های خط‌کشی شده عبور کنند.

او گفت: در هنگام عبور از عرض خیابان هیچگاه به طور مستقیم از جلو یا پشت اتوبوس اقدام به عبور نکنید و صبر کنید اتوبوس حرکت کرده تا شما بتوانید عبور و مرور در خیابان را به طور کامل در هر ۲ جهت ببینید.

سرهنگ رحمتی پور با اشاره به ماده ۲۱۵ آیین نامه راهور در خصوص عابرین پیاده، افزود: پیادگان موظفند برای گذشتن از عرض راه، تنها از گذرگاه‌های پیاده، پل‌های هوایی و گذرگاه‌های زیر زمینی مجاز عبور کنند و از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کرده ومراقب حرکت وسایل نقلیه باشند و درتقاطع‌ها با روشن شدن چراغ سبز مقابل خود (چراغ عابر) حرکت نمایند هنگامی که چراغ عابر قرمز بود عبور نکنند.

سرپرست پلیس راهور البرز با اشاره به ماده ۲۶ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: در معابری که برای عبور عابران پیاده علائم، تجهیزات و مسیر‌های ویژه اختصاص داده شده است، عابران مکلفند هنگام عبور از عرض یا طول سوار رو با توجه به علائم راهنمایی و رانندگی منصوبه در محل از نقاط خط کشی شده، گذر گاه‌های غیر همسطح و مسیر‌های ویژه استفاده کنند وهرگاه عابران به تکلیف مذکورعمل نکنند، در صورت وقوع حوادث رانندگی، عابر مسئول تصادف است و رانندگان نیز موظفند در صورت عبور عابر پیاده از محل‌های تعیین شده، یا فاصله‌ای که به وسیله خط کشی پشت مسیر مشخص می‌گردد توقف کامل کنند.

سرهنگ رحمتی پور بنابراین برای کاهش تصادفات عابران پیاده می‌توان به افزایش استفاده از پل‌های عابر پیاده، تردد در معابر تعیین شده و محل تردد عابران، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در تردد‌های شهری و مشارکت کردن خانواده‌ها در برنامه‌های آموزشی به منظور ارتقاء دانش ترافیکی اعضای خانواده درکاهش بروز تصادف‌های عابران پیاده اشاره کرد.

انتهای پیام /ر .ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.