سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از پنجره گنبدی شکل در اولین سفر توریستی اسپیس ایکس به فضا

شرکت اسپیس ایکس قرار است طی چند روز آینده ماموریت جدیدی را انجام بدهد که در آن از پنجره گنبدی شکل شیشه ای استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی نت؛ فضانوردانی که به فضا می‌روند علاقه بسیاری به دیدن منظره زمین از فضا دارند و تجربه اولین بار دیدن زمین از منظره خارج از جو بسیار شگفت انگیز است. اکنون خدمه ماموریت Inspiration4 شرکت اسپیس ایکس می‌توانند از پنجره جدید کپسول منظره‌ای زیبا از زمین را مشاهده کنند.


بیشتر بخوانید


شهروندان عادی مسافر اسپیس ایکس برای رفتن به فضا

اسپیس ایکس اعلام کرد که مقصد این ماموریت فضایی، ایستگاه فضایی بین المللی نیست و به مکانیزم اتصالی ناسا نیازی ندارد و دماغه مخروطی شکل از ساختار کپسول حذف شده است. این تغییر به ساختار کپسول فرصت این را داده که طراحان کپسول بتوانند پنجره‌ای گنبدی را جایگزین فضای باقی مانده کنند. خدمه قبل از ارسال Capula به فضا از آن بازدید کردند تا با بخش‌های مختلف کپسول آشنا شوند. Capula پس از رسیدن به فلوریدا، به کپسول دراگون متصل شده و جایگزین دماغه روی آن می‌شود.

در این ماموریت جرد ایزاک من، میلیاردر آمریکایی؛ هیلی آرسنالت، شهروندی آمریکایی که در کودکی به سرطان مبتلا بود و بهبودی یافت؛ کریس سمبروسکی، متخصص هوانوردی و شان پروکتر زمین شناس به فضا می‌روند. ماموریت Inspiration4، اولین ماموریت اسپیس ایکس است که شهروندان عادی را با خودش به فضا می‌برد.

اسپیس ایکس مدتی قبل تصاویر رندری از این پنجره گنبدی را منتشر کرده بود. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس گفته بود که می‌توان با استفاده از این گنبد شیشه‌ای است که حس در فضا بودن بیش از پیش القا می‌شود. این شرکت قصد دارد در هفته آینده خدمه این ماموریت را با موشک فالکون ۹ از پایگاه فضایی کندی ناسا به فضا بفرستد. برنامه ریزی شده که این سفر سه روز ادامه خواهد داشت. علاوه بر این هزینه حاصل از این ماموریت به حساب بیمارستان تحقیقاتی اطفال سنت جود واریز خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.