سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۶۵ شغل برای تعاون روستایی استان کرمانشاه

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی این سازمان گفت : طبق برنامه‌ریزی انجام شده ایجاد ۶۵ شغل برای تعاون روستایی استان پیش‌بینی شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی این سازمان گفت : طبق برنامه‌ریزی انجام شده ایجاد ۶۵ شغل برای تعاون روستایی استان پیش‌بینی شده، اما با اجرای چند طرح اشتغال‌زایی تعاون روستایی ۴۰۰ شغل مستقیم را در استان کرمانشاه ایجاد می‌کند.

او گفت : اگر مشاغل غیرمستقیم ایجاد شده را هم در نظر بگیریم به عدد ۷۰۰ شغل در سال ۱۴۰۰ هم می‌رسیم.

او ایجاد «روستا بازارها» را موجب حمایت از کشاورزان، استفاده محصولات باکیفیت و افزایش انگیزه کشاورزان برای تولید دانست و افزود: پارسال در شهرستان صحنه «روستا بازار» ایجاد شد و تا پایان امسال هم در پنج شهرستان کرمانشاه، پاوه، اسلام‌آبادغرب، روانسر و جوانرود هم این روستا بازار‌ها ایجاد خواهد شد.

صفایی با اشاره به اینکه شرکت کشت و صنعت میاندربند در ۴۰ هکتار هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: ۲۲ هکتار از این مجموعه برای احداث گلخانه صنعتی و تولید انواع محصولات کشاورزی با قابلیت صادرات است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و برای ۱۷۰ نفر از دانش‌آموختگان کشاورزی اشتغال‌زایی مستقیم به دنبال دارد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه ۴۰ شرکت تعاونی را برای مدیریت آب و خاک استان ظرفیت بزرگی دانست و ادامه داد: با استفاده از این ظرفیت‌ها سال گذشته ۵۳ هزار هکتار از زمین‌های دیم استان را آبی کردیم و همچنین یک مزرعه پرورش ماهی در کنگاور با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ تن در حال احداث است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

او میزان تعهد خرید و فروش محصولات تعاونی روستایی استان را ۱۴۷ هزار تن اعلام کرد و افزود: اما در پارسال ما توانستیم ۲۸۲ هزار تن خرید تضمینی و توافقی محصولات را داشته باشیم که تاثیر بسزایی در افزایش تولید و حمایت از کشاورزان را به دنبال داشت.

صفایی گفت: تهیه و توزیع ۱۰۲ میلیون لیتر مواد سوختی، ۲۱ هزار و ۴۰۰ تن انواع کود شیمیایی، بیش از ۲۶ هزار تن انواع نهاده‌های دامی و هزار و ۱۰۰ تن نهاده طیور به صورت خوراک آماده از دیگر اقدامات سازمان تعاون روستایی استان کرمانشاه بود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.