سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عقبگرد کرونایی استان مرکزی

تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی استان مرکزی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طبق رنگ بندی جدید کرونایی اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی استان مرکزی از ۸ شهرستان به ۹ شهرستان افزایش یافت.

بر اساس این رنگ بندی که  از شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در استان مرکزی قابل اعمال است ۹ شهرستان اراک، ساوه، کمیجان، دلیجان، شازند، فراهان، خمین، محلات و خنداب در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته اند و وضعیت شهرستان‌های زرندیه، تفرش و آشتیان نارنجی است.

در مقایسه با رنگ بندی قبلی کرونایی اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲ شهرستان کمیجان و دلیجان از نارنجی به قرمز تغییر وضعیت داده اند و شهرستان زرندیه از قرمز به نارنجی تغییر کرده است.

با این حساب وضعیت شهرستان‌های اراک، ساوه، شازند، فراهان، خمین، محلات و خنداب بدون تغییر وضعیت همچنان در رنگ قرمز مانده اند.

دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان سرایت پذیری و قدرت کشندگی موج پنجم بالاتر از انواع قبلی است و هر چه پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم، مدت زمان این پیک کوتاه‌تر خواهد بود.

جمالیان از مردم خواست به منظور حفظ سلامتی و جان خود و دیگران و عزیزان خود، این موج را شوخی نگیرند و کاملا و با جدیت روز‌های نخست شیوع این بیماری، شیوه نامه‌ها و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.