سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید روزانه ۳۰۰ تن زباله خانگی در یزد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد، با اشاره به تولید روزانه ۳۰۰ تن زباله خانگی در یزد از تهیه طرح جامع پسماند شهر یزد خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حمید رضا رحیم دل، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به  تولید روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ گرم زباله توسط هر شهروند یزدی، از تهیه طرح جامع پسماند شهر یزد به منظور ارائه راهکار‌های مناسب و بهترین شیوه‌های مدیریت پسماند به صورت منطقه‌ای خبر داد. 

او با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند شهر‌ها به لحاظ تأثیر بر سلامت جامعه و بهداشت محیط، گفت: در همین راستا حجم گسترده‌ای از خدمات مشتمل بر ۱۳ وظیفه برعهده سازمان پسماند شهری گذاشته شده که از جمع آوری، تفکیک از مبدا و بازیافت پسماند‌ها تا لحاظ استراتژیکی مناسب برای کاهش تولید پسماند را شامل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد افزود: روزانه ۳۰۰ تن زباله خانگی توسط شهروندان یزدی تولید می‌شود و این میزان جدای از پسماند‌های عمرانی و ساختمانی است.

او  با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص مدیریت اجرایی پسماند‌های شهری، از تلاش برای تهیه طرح جامع پسماند به صورت منطقه‌ای خبر داد و گفت: این طرح به منظور ارائه راهکار‌های مناسب و بهترین شیوه‌های مدیریت پسماند شامل شهر‌های شاهدیه، حمیدیا، زارچ و بخش مرکزی یزد تهیه می شود.

رحیم دل به مقوله مهم تفکیک زباله از مبدا نیز اشاره و موفقیت در این حوزه را نیازمند مشارکت شهروندان خواند و تصریح کرد: مشارکت مردم در مورد تفکیک زباله بسیار ضروری است، ولی از آنجاییکه مشارکت امری اجباری نیست، ارتقای آگاهی و شناخت مردم باید از طریق ارائه آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.