بخشدار مرکزی تفت گفت: با حضور بیش از ۲۰ هزار خودرو در این دهستان و تولید انبوه زباله جمع‌آوری آن ها امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مصطفی صادقیان، بخشدار مرکزی تفت در نشست مسائل و مشکلات دفن پسماند در دهستان شیرکوه با اشاره به حضور بیش از بیست هزار خودرو در ایام پایانی هفته در دهستان شیرکوه گفت: با این حجم از حضور شهروندان مرکز استان به این دهستان و تولید انبوه زباله، سامان‌دهی و جمع‌آوری زباله‌ها در ابتدای هفته با پتانسیل نیرو‌های دهیاری‌ این دهستان امکان‌پذیر نیست.

او ادامه داد: برای تسریع در روند جمع‌آوری زباله و دفن اصولی در دهستان شیرکوه نیاز است مسئولان استانی نگاه ویژه‌ای به شهرستان تفت داشته و دستگاه‌های خدمات رسان استانی را برای همکاری با دهیاری‌های این دهستان ترغیب کنند.

بخشدار مرکزی تفت خاطرنشان کرد: برای جمع‌آوری زباله‌های این منطقه از سوی دهیاری‌های این دهستان ماهیانه بیش از دویست میلیون ریال هزینه می‌شود.

صادقیان برای سامان‌دهی این موضوع با اشاره به سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تصریح کرد: در برنامه کوتاه‌مدت سامان‌دهی زباله‌های تولید شده روزانه و محل دفن، در برنامه میان مدت انتخاب مشاور طرح پسماند و در برنامه بلند انتقال زباله به مرکز انتخاب شده از سوی مشاور طرح یا انتقال به مرکز تفکیک مرکز استان باید مدنظر قرار گیرد.

در پایان این جلسه تصمیماتی از قبیل سامان‌دهی محل دفع زباله دهستان با احداث خاک‌ریز و فنس کشی، مذاکره با مشاور طرح جامع پسماند شهرستان برای تسریع در تهیه طرح، جمع‌آوری اصولی زباله با همت عوامل دهیاری و فرهنگ‌سازی برای همکاری مردم در قرار دادن زباله در محل‌های تعیین‌شده اتخاذ شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.