به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس عابدی سخنگوی مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان گفت: در روزهای عادی بطور تقریبی سه هزار تماس با مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان برقرار میشد، اما این رقم اکنون به افزون بر چهار هزار تماس رسیده است.
وی ادامه داد: ۷۵ درصد از این تماسها برای موارد غیر اورژانسی مانند پرسشهای پزشکی و مباحث بهداشتی درباره ویروس کرونا، شماره گیری اشتباه یا مزاحمت است و تنها ۲۵ درصد به امدادخواهی فوری اختصاص دارد.
سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان اظهار کرد: شمارههای ۳۱۱۳ و ۴۰۳۰ برای خدمترسانی و پاسخگویی به پرسشهای شهروندان درباره کروناست، اما باز هم شمارههای اورژانس برای این موضوع اشغال میشود.
عابدی تصریح کرد: فشار کاری و روحی کارکنان مرکز اورژانس بویژه در بخش پاسخگویی به تماس در این مدت بیش از ۲ برابر شده است.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه هم استانیها تماسهای غیر مرتبط بویژه در موضوع کرونا را با این مرکز برقرار نکنند وضعیت امدادرسانی به حادثه دیدگان و دیگر بیماران بهبود مییابد و امدادخواهان با سرعت بیشتری به مراکز درمانی انتقال مییابند.
منبع:ایرنا
انتهای پیام