سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمین چگونه از بین می رود؟/ ۹ پایانی که علم برای دنیا و نابودی آن پیش بینی کرده است

در این گزارش با ۹ روشی که دانشمندان برای پایان دنیا پیش بینی کرده اند آشنا خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لیست ورس، هر طور که حساب کنید عمر دنیا رو به اتمام است. شما می‌توانید برای پایان دنیا چندین روش مختلف را در نظر بگیرید که ممکن است پایان تمدن انسان، پایان حیات و زندگی تمام جانوران و یا خرابی گسترده در سطح زمین را شامل شود. اما مهم این نیست که از احتمالات مختلف سردربیاوریم، چراکه هرکدام از این اتفاق‌ها  قطعا رخ خواهند دارد و تنها مسئله‌ای که باقی می‌ماند این است که چه زمانی اتفاق خواهند افتاد.


بیشتر بخوانید


در طی سال‌های مختلف، تاریخ‌های متفاوتی برای نابودی زمین اعلام شده است، اما تاکنون هیچکدام از آن‌ها محقق نشده است. اما بر خلاف پیشبینی‌های بدون اساس، علم می‌تواند درباره موارد و رویداد‌های معدودی با اطمینان صحبت کند و اتفاقاتی را که ممکن است به پایان دنیای ما منجر شوند، بررسی کند. دلیل این اتفاقات چه میکروب‌ها باشند چه ماشین‌ها و موشک‌های فضایی، در اینجا با ۹ روشی که دانشمندان برای پایان دنیا پیش بینی کرده اند آشنا خواهید شد.

وقتی خورشید دشمن گیاهان می‌شود

خورشید بر علیه گیاهان سطح زمین می تابد و گیاهان نیز بر علیه حیات ما. دقیق‌ترین مدل‌ها از آینده خورشید پیش بینی می‌کند که در حدود ۶۰۰ میلیون سال دیگر آینده، خورشید به اندازه کافی روشن شده است تا چرخه کربنات-سیلیکات را بر روی زمین به طور جدی مختل کند. این تأثیر متقابل بین سیلیکون و کربن به حفظ سطح دی اکسید کربن در جو کمک می‌کند و بنابراین اختلال در این چرخه که اجتناب ناپذیر است باعث کاهش شدید سطح دی اکسید کربن می‌شود.

به این ترتیب گیاهان از فتوسنتز ناتوان می‌شوند و به نوبه خود دیگر اکسیژن مورد نیاز انسان برای تنفس را تولید نمی‌کنند. تقریبا می‌توان گفت حیات تمام حیوانات به پایان می رسد و اکثر اکوسیستم‌های زمین منقرض می‌شوند.

برخورد دنباله دار‌ها

حدود ۶۶ میلیون سال پیش، یک دنباله دار یا سیارک به زمین برخورد کرد و حدود ۷۵ درصد از کل حیات روی زمین را کشت. دنباله دار‌ها و سیارک‌های همچنان در حال آمدن هستند گاهی اوقات به طرز وحشتناکی از نزدیکی زمین عبور می‌کند. در سال ۲۰۲۰، یک سیارک به نام ۲۰۲۰ VT۴ از ۲۳۰ مایلی زمین عبور کرد برای درک بهتر این موضوع بهتر است بدانید که ماه به طور متوسط ۲۳۸ مایل از زمین فاصله دارد. سیارک‌ها هر چند کشنده هستند، اما عموما در فاصله دوری از جو زمین عبور می‌کنند.

اما دنباله دار‌ها بیشتر از راه دورتر می‌آیند که به این معناست که سرعت بیشتری دارند؛ و تشخیص آن‌ها به دلیل تاریک بودنشان بسیار سخت است. آن‌ها تا زمانی که به منبع گرما برخورد نکنند نور زیادی از خود ساطع نمی‌کند. اگر یکی از این دنباله دار‌ها که چند ده مایل عرض داشته باشد و به زمین برخورد کند، انسان‌ها نیز به سرنوشت دایناسور‌ها گرفتار خواهند شد.

هوش مصنوعی

باید در نظر داشته باشیم که انسان‌ها ممکن است آنقدر زنده نمانند تا برخورد یک دنباله دار به زمین را ببینند. ممکن است حتی چند دهه دیگر حیات انسان‌ها نابود شود. این همان چیزی است که بسیاری از دانشمندان و آینده پژوهان به آن اعتقاد دارند و مقصر آن را هوش مصنوعی می‌دانند.

اصطلاح «تکینگی فناروری» به تعدادی از فرضیه‌های مختلف اشاره می‌کند که در آن رشد فناوری غیرقابل کنترل می‌شود. به طور خلاصه، به محض اینکه ما یک هوش مصنوعی تعمیم یافته فراتر از خود ایجاد کنیم، این توانایی را دارد که حتی هوش بیشتر و فراتر از خود راتولید کند. این امر ممکن است به سرعت بشریت را منسوخ کند و به نابودی آن منجر شود.

نظریه مالتوس

در سال ۱۷۹۸، توماس مالتوس اقتصاددان و جامعه شناس به سادگی استدلال کرد که جمعیت ما سریعتر از میزان تولید مواد غذایی ما افزایش می‌یابد. این امر باعث گرسنگی، درگیری‌های جهانی و سرانجام فروپاشی جمعیت می‌شود که در آن اکثر انسان‌های روی زمین از بین می‌روند. ما این رویداد را به عنوان یک فاجعه مالتوسی می‌شناسیم.

فرضیه مالتوس از بدو مطرح شدن توسط بسیاری از گروه‌های مختلف به شدت مورد مخالفت قرار گرفته است، بسیاری از آن‌ها با استناد به نوآوری‌های تکنولوژیکی متعددی که تولید مواد غذایی مدرن و در مقیاس بزرگ را امکان پذیر کرده است، نظریه مالتوس را رد می‌کنند. اما با این وجود ایده مالتوس حداقل تا حدودی درست بوده است. از زمان مالتوس تا کنون، جمعیت بشر به حدود هشت برابر اندازه خود رسیده است و ده‌ها کشور و میلیارد‌ها نفر در گرسنگی مداوم زندگی می‌کنند.

انفجار پرتوی گاما

انفجار اشعه گاما، از درخشان‌ترین و پرانرژی‌ترین رویداد‌های الکترومغناطیسی است که تا کنون در جهان شناسایی شده و موضوع بسیار مهمی است. این انفجار‌های شدید زمانی رخ می‌دهد که یک ستاره ابرجرم در یک سیاهچاله یا ستاره نوترونی منفجر می‌شود و هنگام برخورد دو ستاره نوترونی رخ می‌دهد. انفجار پرتو گاما آنقدر انرژی می‌دهد که در عرض چند ثانیه، با کل انرژی خروجی خورشید در طول عمر آن برابری می‌کند.

خوشبختانه ما فقط شاهد انفجار اشعه گاما در کهکشان‌های دیگر بودیم. آن‌ها به اندازه کافی دور هستند که ما به جز نور‌های ضعیف هیچ اثری از آن‌ها احساس نکرده ایم. با این حال، بسیاری از دانشمندان فکر می‌کنند که انفجار اشعه گاما عامل اصلی رویداد انقراض اردویسن–سیلورین است. دومین انقراض بزرگ جمعی در تاریخ زمین که اگر دوباره رخ بدهد سرنوشت زمین را تغییر خواهد داد.

فوران عظیم

به گفته انجمن زمین شناسی در زمینه رخ دادن فوران عظیم آتشفشانی مسئله، اما و اگر وجود ندارد و مسئله فقط زمان آن است. تاکنون بیش از ۶۰ مورد از این انفجار‌ها در تاریخ زمین رخ داده که هر کدام باعث انقراض گونه‌ها های مختلفی شده است. زمین شناسان معتقدند که هنوز موارد بیشتری برای کشف در این زمینه وجود دارد.

دیاتومه‌ها

دیاتوم‌ها نوعی جلبک هستند که برای افرادی که دانشمند نیستند به دلیل دیوار‌های سلولی رنگی و هندسی خود معروف هستند. اما از نظر دانشمندان، دیاتومه‌ها به دلیل تولید سالانه نیمی از اکسیژن روی کره زمین و تشکیل نیمی از زیست توده در اقیانوس‌های ما شناخته می‌شوند و اهمیت زیادی دارند. به همین دلیل اگر آن‌ها تصمیم بگیرند رفتار متفاوتی انجام دهند مشکل بزرگی گریبان گیر انسان‌ها خواهد شد.

جو کرشوینک، زمین شناس مؤسسه فناوری کالیفرنیا، این نگرانی را مطرح کرده است که اگر تغییرات آب و هوایی باعث از دست رفتن دسترسی دیاتومه‌ها به آب شود (که برای تولید اکسیژن از آن استفاده می‌کنند)، به نمک فراوان روی می‌آورند. سپس آن‌ها از این نمک برای تولید گاز کلر که کشنده است استفاده می‌کنند. با توجه به تعداد آن‌ها در کره زمین، دیاتومه‌ها به سرعت می‌توانند از زندگی بخش بودن به مرگ آور بودن تغییر پیدا کنند.

خارج شدن زمین از مدار منظومه شمسی

هر چقدر هم که ناراحت کننده باشد، مدار زمین به دور خورشید همیشه ثابت نبوده است. مدار حرکت زمین و طول عمر این سیاره، تغییر کرده است و تا پایان عمرش نیز این تغییر ادامه خواهد داشت. باید بدانید که تغییر در مدار هر سیاره دیگری نیز صورت می‌گیرد. سیاره مشتری شبیه خورشید کوچک در منظومه شمسی عمل می‌کند و گرانش عظیم آن سیارات و اجسام دیگر را با خود درگیر می‌کند.

این موضوع در مواردی می‌تواند بسیار مفید باشد. مانند زمانی که این سیاره بزرگ از ورود سیارک‌هایی به منظومه شمسی جلوگیری کند. اما این قابلیت مشتری می‌تواند منجر به فاجعه نیز شود، زیرا این فرضیه وجود دارد که مشتری بزرگ ممکن است روزی عطارد کوچک را از مدار خارج کند و باعث برخورد آن با خورشید، سیاره زهره و یا حتی خود زمین شود.

رخ دادن یکباره و همزمان تمام موارد این فهرست

ترسناک‌ترین مورد شاید این باشد که تقریبا نیمی از مواردی که در این فهرست ذکر شد در یک بازه زمانی رخ دهند. اکثر دانشمندان فکر می‌کنند این همان چیزی است که اتفاق می‌افتد و به زودی تغییرات آب و هوایی تأثیر زیادی بر الگو‌های آب و هوا در چند دهه آینده خواهد گذاشت و آن‌ها را به تدریج نامنظم و شدیدتر می‌کند. در عین حال، افزایش میانگین دما باعث می‌شود بسیاری از میکروب‌های عامل بیماری شایع‌تر شوند. بسیاری از گیاهان و جانوران گرده افشان، مانند زنبور‌ها و خفاش‌ها، از بین خواهند رفت و با افزایش جمعیت، غذا کمیاب‌تر می‌شود. اسیدی شدن و آلودگی اقیانوس تعداد فتوسنتز کننده‌ها را کاهش می‌دهد و نهایتا اکوسیستم‌های دیگر در زمین به هم می‌ریزد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۵
در انتظار بررسی: ۰
رضا ایرانمنش
۱۹:۱۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۳
نیرویی که باید به زمین وارد شود تقریباً از جنوب وارد باید بشود و به صورت انفجار هسته‌ای متوالی به احتمال زیاد است
رضا
۱۹:۰۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۳
سلام به نظرم دانشمندان از هر علمی دور هم جمع بشیم و با استفاده از نظریات بر پایه علم نجوم ،فیزیک ریاضی و ... چگونه باید زمین را آهسته از مدار خود خارج کنیم،و این موضوع حتمی است.
پرهام خونسرد
۱۴:۲۷ ۲۸ دی ۱۴۰۲
ببینید برای من اصلا مهم نیست به کتفم که زمین نابود میشه اصلا ایشالله ویروس زامبی بیاد هممون بمیریم و اینکه اگه دست من باشه ترجیح میدم همین الان همه‌ی این اتفاقات هم زمان بیوفته.
من مطمئنم زمین بی‌صاحب مونده همین الانم در حال خارج شدن از مسیرشه چون بارش برف و بارون و هوای سرد از قبل ها کاهش یافته و داریم هممون سقت میشیم داداشا.
من که برام مهم نیست چون من شکستی که نباید توی زندگی میخوردم رو خوردم و توی مدرسه ی تیزهوشان قبول نشدم ولی برای بقیتون که از منه ۱۲ ساله بزرگ ترین میگم عاشق نشین چون قراره بمیرین.هر هر هر
فقط میدونم اگه قرار باشه در اثر هوش مصنوعی بمیریم قبلش آب میریزم روشون که زنگ بزنن.
من دیگه زندگی برام مهم نیست.
آهان راستی یه راه وجود داره که زنده بمونیم البته منم بهش اعتقاد زیادی ندارم،اینکه داش مسیح و داش مِهدی از اون بالا بالاها بیان پایین و زمین رو نجات بدن.
یا اینکه شماره ی خدا رو بفرستن پایین تو تلگرام بهش پیام بدیم بگیم که یه دقیقه یه سر به منظومه ی ما بزنه و به این داداشمون مشتری بگه که انقدر مثل فوک خودشو تکون نده.
و آیدی اینستاشو بده که فالو کنیم ببینیم اون یکی منظومه ها چه خبره.
ولی به نظر من بعد از نابودی دنیا که ایشالله بزودی از شبکه ی آسمون پخش بشه من برام فرقی نمیکنه که جهنم باشم یا بهشت.
برم تو بهشت رود خونه ی نوشیدنی خوشمزه هست و برم تو جهنم رفیقام بهم خوش آمد گویی میکنن و باهم پارتی میگیریم با آهنگ دکتر میرقصیم.
از نظر من این دنیا فقط یک فیلمیه که ما بازیگراشیم و بعد از تموم شدن این فیلم یا اینکه ما توش به قتل برسیم تازه می‌رسیم به چیزی که میخواییم و زندگی ای که اجباری نیست.
مثلا برای پول در آوردن لازم نیست برای یه مدرسه ی تیزهوشان خودمونو پاره کنیم.
یا اینکه برای نمره ی ۲۰ انظباط مدرسه موهامونو کوتاه کنیم و خط نندازیم.
بنظرم مهم اینه که ما آدما تو این دنیا با همیم؛پس یعنی اگر هم همه با هم ریق رحمت رو سر بکشیم و بریم اون ور که اسمش رو نمیدونم باز هم همه با همیم.
بسم الاحرمن الرحیم هستم از دایره ی جنایی.
پایان.
راستی نگفتم من از درون دیوونم و الان ۳۲ کیلو مواد که ۸ کیلو صنعتی ۸ کیلو سنتی ۸ کیلو شیمیایی و ۸ کیلو اکیونی نزدم.
پایان مجدد.
پرهام نصراللهی،۱۲ ساله از تهران.مدرسه ی آزادگان پونک کلاس ۶/۲.
خدایی نظرتون در مورد پایان دنیا عوض نشد؟
Hi
۲۲:۴۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
هروقت تونستن ازگنبدزمین مرکزی وزمین مادرخارج بشوندمیتوانندنگرانی وترس ناشی از علوم کذب والقایی ناسا وارگانهایه تابعه درقالب فیزیک سلیقه ای باشبهه رابه انسان تلقین کنندتاباعث بی ارزش بودنش و نهایتا بی خدایی برسانندواما خداوندبالاترین مکر مکرکنندگان رابه خودشان برمیگرداندپس بیدارشویدوآگاهی را ترویج دهید??
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
من که اصلا نگران نیستم آخر اگه زمین تا ۵ میلیارد سال دیگه نابود شه منو خانواده ام مردیم من جز اونا نگران کسی نیستم مگه اینکه بعد از مرگ توی ی بدن دیگه زنده بشم و هی این اتفاق بیفته تا آخر دنیا که این دیگه خیلی بده تنها نگرانیم اینه
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
ناموسا چرا همش قرآن قرآن میکنید خود انسان ها زمینو نابود میکنند و بهتون قول میدم که نهایتش ۷ سال دیگه هممون به راه مرگ هدایت میشیم♥️
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
ناموسا چرا همش قرآن قرآن میکنید خود انسان ها زمینو نابود میکنند و بهتون قول میدم که نهایتش ۷ سال دیگه هممون به راه مرگ هدایت میشیم♥️
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
ناموسا چرا همش قرآن قرآن میکنید خود انسان ها زمینو نابود میکنند و بهتون قول میدم که نهایتش ۷ سال دیگه هممون به راه مرگ هدایت میشیم♥️
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
سلام
نگران نباشید
زمین بدون شک نابود میشه یا حیاتش از بین میره اما چه باک!
ما ز بالاییم و بالا می رویم
آخر کار همه ما مرگه اما بعد از مرگ به حقیقت می رسیم به ذات پاک خدا
امیرحسین
۰۲:۰۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
بابا انقدر جنگ میکنین انفجار بمب اینا زمین توانش نمیکشه دیگ معلوم نیست که خدا‌ زمین داده زندگی کنیم یا توش جنگ کنیم
امیرحسین
۰۲:۰۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
بابا انقدر جنگ میکنین انفجار بمب اینا زمین توانش نمیکشه دیگ معلوم نیست که خدا‌ زمین داده زندگی کنیم یا توش جنگ کنیم
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
زمین با وجود انسانهای مغرور هیچ وقت نمیتونه نفس بکشه
الان باید این عذاب رو به جون بخره وباقی عمرشو با عذاب زندگی کنه اونم توی گرمای ۵۰ درجه
هرکی
۲۰:۵۵ ۳۱ تير ۱۴۰۲
به امید نابودی تمام کره زمین
صدرا
۰۰:۱۵ ۰۷ تير ۱۴۰۲
کره زمین نابود نمیشه اگر هم بشه حتما یه کره ی جدید برای انسانها درست میشه
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
صد درصد
پرهام
۲۲:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
من خیلی می ترسم یکی این جواب را به من بده که این الکیه یا واقعی من الان 11سالمه یکی بگه این دروغ
طاها
۱۹:۵۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
آره به احتمال ۹۰ درصد اتفاق میوفته شاید ۱ یا ۲ ماه دیگه اتفاق بیوفته حتا اخبار هم اعلام کرد
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینا همه واقعی و وحشتناکن
بدبختا کسایی که تو اون دورانن چی بکشن
میلاد
۰۹:۰۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
چه خدای مهربونی
اگه دست من بود که همین الان دنیارو نابود میکردم





حالا که دست من نیس نترس
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
حسبی الله
یک انسان
۱۵:۵۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
سیاره زمین بلاخره نابود میشه چه خوشتون بیاد چه خوشتون نیاد نابود میشه یا به دست انسان نابود میشه یا به صورت طبیعی نابود میشه مثل دایناسورها که شهاب سنگ به زمین برخورد کرد نابود شدن زمین یه عمری داره اگه تموم بشه دیگه از حالت عادی بیرون میره
سپند استار
۰۳:۴۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
ریست بازی رسمشه
تمام
سحر
۰۳:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
.
بیتا
۲۰:۵۸ ۲۸ تير ۱۴۰۱
همین گرونی های غیر منطقی روز افزون آخر همه رو از پا در میاره
احتیاجی به نابودی زمین نیست
مهم نیست
۰۰:۱۶ ۰۱ تير ۱۴۰۱
این اتفاقات که میگه ممکنه میلیارد ها سال دیگه اتفاق بیفته تا اون موقع کی زندست کی مرده
میلاد
۰۹:۴۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
اولالا چه فاجعه ای
امیرعلی
۰۰:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
آقا من خیلی میترسم واقعا این چیزی که میگن اتفاق میفته یا نه
محمد
۲۳:۲۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
همه ما میمیریم
علی
۰۳:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
سلام ایرانی جماعت تا ترس ورش میداره به‌یاد خدا میشه آخه شما ایرانی ها یکم به هم رحم کنید انسانیت اصلا تو ایران نمونده همه دروغ گو شدن هر کسیم میگ روح من پاکه کلاهتو قاضی کن ببین تا حالا چه کار خوبی کردی یا بفکر گناه یا دزدی نباشید
عادل
۰۶:۴۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
و خدایی که به شدت کافیست
reza
۱۱:۰۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آنچه مقدر است اتفاق خواهد افتاد. بدون حکمت چیزی نخواهد شد
همه از خدائیم و به سوی خدا باز میگردیم
ما همه یکی هستیم . جسم خاکی را رها میکنیم و بسوی منبع نوری که از آن بوجود آمدیم باز میگردیم.فقط سعی کنید به هم عشق بورزید تا همه بسوی معشوق ، عاشقانه پرواز کنیم.
ایمان
آگاهی
نور
عشق
پیروز باشید هموطنان عزیزم
امیرمحمد
۲۲:۲۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
خداوند آنقدر توانا و داناست که اینقدر تمام مخلوقات را زیبا و با نظم آفریده ،من خودم وقتی این ها را میبینم ،خیلی به فکر فرو میروم و اخساس گریه کردن بهم دست میده ،واقعا خدارو شکر گزارم ،کاش همه بتوانیم به خوبی از دستورات خدا اطاعت کنیم و راه درست را برویم ،فقط خداوند است که دانای تواناست ،امیدت را به خدا ببند ،فقط خداست که خداست ،بیایید تمام چیز های الکی را ول کنیم ،کار های زشت بی فایده مان را کنار بگذاریم صد بار بدی کردیمو دیدیم ثمرش را ،خوبی چه بدی داشت که یکبار نکردیم ،خداوندا هزار مرتبه شکرت .شکرت ،شکرت
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نظر من خدا برا این میخواد زمین نابود کنه که ببینه به هم رحم میکنیم فداکاری میکنیم یا نه به نظر من میخواد مارو امتحان کنه
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
برخورد سیارک و شهاب سنگ و جنگ جهانی سوم پس چی؟
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اتفاقی عععغع در سال های اخیر در ایران
عبدالرسول
۰۶:۱۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالا هر اتفاقی که میخواد بیفته امید به خدا غصه ی چیزی را که نمی‌تونیم ازش فرار کنیم و درستش کنیم
نباید خورد واین ضعیف بودن انسانها را در برابر قدرت خداوند نشون میده
لالا
۲۳:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
ولی من دوست دارم زمین بترکه
فاطمه خزاعلی
۲۲:۰۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
اون هایی که گفتین ما زجر نمیکشیم ولی نسل های بعد از ما چی دختر بچه ای هم سن من و شما ، پسر بچه ای هم سن شما ، اون ها زجر میکشن ما باید به فکر اون ها باشیم باید لباس گرم بپوشیم بخاری ها را کم کنیم ، تا لباس هامون خراب نشده لباس نخریم ، کمتر اسراف کنیم
براتون روز خوبی را آرزو دارم و لطفا به فکر آیندگانمون هم باشیم
یک نظریه هست میگه زمین به خاطر گرما تا ده سال دیگه به یک کره آتشین تبدیل میشود
خدانگهدار
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
جنگ جهانی سوم از عوامل مهم نابودی زمین
من نه منم نه من منم
۱۳:۳۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
زامبی ها چی؟
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
مامانم میگه خورشید خودش کره زمین و درست کرده و حالا خودش می خواد نا بود کنه خیلی ناراحت شدم
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
وای خیلی ناراحت شدم
کیارش
۱۰:۱۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
اگه زمین نابود شه بد بخت میشیم اگه ۱ قرن دیگه نابود شه اشکال نداره چون ما زندگی مون رو کردیم
بوم بوم
۲۱:۵۵ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
چه کسایی دوست دارن فضاییا یا ربات ها خیلی اهسته
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
زمپاهاتو از گلیمت،
تویِ رویاهات دراز‌تر کن!
این جهان بی‌نهایته...
این جهان به تکرار نیازی نداره...
فرمول‌ها رو بهم بزن...
جهانت رو تغییر بده؛
با انرژی، لبخند و قدمی تازه...!

صبح چهارشنبه تون بخیر ❤️
8
پارسا
۱۶:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
به نظر من خیلی قبل تر از اینکه زمین نابود بشه انسان ها از بین رفتند.
رضا ایرانمنش
۰۹:۲۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
به نظرم زمین هیچ وقت نابود نمی شود در مورد انفجار مهیب صورت باید بگیرد آن هم زیر یک کوهی که رازی در خود نهفته دارد به استناد قرآن لو انزلنا هذاالقران علی جبل لرایته خاشعا متصدعا من خشیتالله
رضا ایرانمنش
۰۸:۱۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
خداوند چنان مقتدر و توانا است که میتواند امر خود را در رابطه با مثلاً جهنم به واسطه‌ی خود انسان تغییر دهد یا مبدالسیئات بالحسنات
رضا ایرانمنش
۱۱:۲۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
با استناد به قرآن دو خورشید که ضحا حا هستند همین الان هم دارند دور زمین می‌گردند اما ماهیت آنها بعد از خارج شدن کره ی زمین نمایان میشود خداوند متعال چنان محاسبه دقیق در امر خارج شدن کره ایجاد کرده است که فقط لذت و کمی دلهره برای انسان به ارمغان می آورد،یقین دارم فقط روز آن بستگی به یک زمان خاص دارد آن هم بستگی به خود ما دارد
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
اگه به خودمون زحمت بدیم و قران کریم و با معنی بخونیم به این امر واقف میشیم که زمین نابود میشه سوره ی تکویر و حتما مطالعه کنید یا حتی سوره زلزال اونجایی که خداوند می فرماید کوه ها مانند گردوغبار یا مثل پنبه حلاجی میشوند حتما این دوسوره رو مطالعه کنید
مهدی مچاسبه
۰۸:۲۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
آنها مشکلات دیگری مانند گرمایش جهانی را حساب نکرده اند به نظر من همانند سیاره ی زهره که با گرمایش جهانی تبدیل به جهنم شد زمین نیز برای آن چنین اتفاقی می افتد.
من منم
۱۵:۲۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
هوش مصنوعی

تنها چیزی که احتمال بیشتری نسبت به سایر گزینه ها داره و ربات ها بشر رو نابود میکنن
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۷ دی ۱۴۰۰
فک کن چه باحاله زمین نابود شه... ولی تا خدا نخواد یه برگی از درخت نمیفته نابودی زمین رو که بیخیال....ولی باحاله ها به فرض کل زمین طبق یکی از این نظریه ها نابود شه، حالا طبق آیه های قرآنی بگیم خدا خواسته و قیامت برپا شده، من برام سواله که موجودات فرازمینی چی میشن... اونا کجا میرن... واقعا خداوند اینقدر قدرتش عظیمه که هیچکی نمیتونه تصور کنه که چه اتفاقی میفته...
صدف
۲۱:۳۱ ۲۵ دی ۱۴۰۰
من کاری ندارم دنیا نابود میشه یا نه چون اتفاقیه که بالاخره میوفته کسیم هیچ کاری نمیتونه بکنه هرچی خدا بخواد فقط میخوام وقتی میمیرم به عنوان یه انسان درست بمیرم و امیدوارم انسانها تا اونموقع دنیا رو بیشتر از این به لجن نکشن
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۲ دی ۱۴۰۰
آخه چرا؟؟؟ در قسمت اول گفته خورشید دشمن گیاهان میشه خورشید اول خودش زمینو درست کرده چرا می خواد خرابش کنه من الان دارم به انسان های اون موقع فکر می کنم که در حال زندگی کردن هستند و یک دفعه یه پدیده میاد و همه از بین می‌روند
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
خخ
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۹ دی ۱۴۰۰
من واقعا ناراحت شدم خودم باور دارم به این موضوع چون از همین الان زمین داره واکنش نشون میده یخ های قطبی آب میشن و همانطور که هموطنان عزیز میدونن خشکسالی هستش و خیلی خیلی خیلی دیر به دیر تر از قبل بارون میاد ولی من از یه طرف خوشحالم که تو اون زمان مردم و دیگه این زجر هارو نمی‌کشم و هم نگرانم که نسل های بعدمون چقدر زجر کش مشت حیوونیا خیلی قراره عذاب بکشن
رضا خوزستان
۰۱:۱۰ ۱۰ دی ۱۴۰۰
با این کارهایی که بشر خودخواه درجهت نابودی منابع زیستی انواع گیاهان و جانوران داره انجام میده نابودی نوع بشر بدست خود در آینده ای نزدیک حتمیه مگر اینکه از همین لحظه جلوی اون گرفته بشه و فکری بحالش بشه نیازی هم به برخورد سیاره و....این چیزا نیست.
ثریا
۱۳:۴۱ ۰۹ دی ۱۴۰۰
ما هممون یه روزی میمیریم تنها چیزی که ازمون میمونه روح های پاکمون هست و معلوم نیست نسل بشری چه خواهد شد همش دست انسان هاست و خداوند
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
من نمیفهممم چی میگید
۶۰ درصد مردم به زندگی دوباره اعتقاد دارند پس احتمالش هست که دوباره متولد بشیم
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
توجه توجه: خیلی ازدانشمندان می خواهند قبل ازاینکه قیامت بشه وزمین ازدرون منفجربشه نسل ونژادخود را از دست قیامت نجات بدهند و ازکره زمین به سایر کرات فرارکنند و مسلمونها را جابذارند ولی فکر یک جا را نکردند وآن اینکه
خورشید وماه باهم ادغام شده وکهکشانها منهدم میشوند
وتمام انسانها به عالم جدید مجردات فرستاده میشوند تا نیازهای مادی نداشته باشند به این دلیل که آنها بتوانند لذتها یا ذلتهای طولانی مدت راتحمل کنند تا به تکامل واقعی برسند
و زحمات میلیونها سال دانشمندان برای زندگی درکرات دیگر
برباد میرود وهمه آنها سخت پشیمان میشوند زیرا حرف خدا
به هیچ عنوانی دروغ نیست وقیامت حقیقت انکارناپذیراست.
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
بنظرم کار خوبی میکنن خخخخخخخخخخ
نه خدایی یکم فکر کنین فقد یک هشتم انسان ها مسلمان هستند این عجیب نیست؟
یعنی انسان های دیگه عقل ندارن خخخخ شاید ما هستیم که عقل نداریم
ناشناس
۰۳:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
اینها همه نظریه هستن و هیچ انسانی از آینده خبر نداره ، هیچکس دقیقا نمیدونه آیا واقعا اون دنیا وجود داره یا نه ،چون در ادیان مختلف تفسیرهای متفاوتی وجود داره ، به دین کاری نداشته باشید و گفتار نیک و پندار نیک و رفتار نیک رو سر لوحه زندگی قرار بدید و مطمئن باشید چیز بدی در انتظارتون نیست
پرویز
۱۲:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تا خدا هست زندگی هست همه این حرف ها الکی آه قیامت است نمیگیم نیست ولی تا خدا نخواد اتفاق نمیوفته پس سعی کنید با اعمال خوب خدا رو خشنود کنید
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام و عرض ادب به همه عزیزان هر آنچه در قرآن نوشته شده است اتفاق خواهد افتاد و اینکه دانشمندان پیشبینی کردن بسیار شبیه قیامت و گفته های قرآن کریم هستش فقط یه سوالی برام پیش اومده که اگر کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه سوالم اینکه همه چیز در قرآن اومده چرا در مورد آدم های فضایی و موجودات بیگانه چیزی ننوشته شده در قرآن در صورتی که واقعا وجود داره چون من بشخصه دیدم بشقاب پرنده یا همون یوفو رو اونم چند ساله پیش در پارک مشهد ساعت حدود یک ظهر بود روی نیمکت نشسته بودم و به آسمان نگاه میکردم جوری آفتاب بود که با چشمان نیم بسته میشد دید که یه شی ای نورانی به ارتفاع زیاد از زمین روی سر من با سرعت زیاد اومد و چند ثانیه از حرکت ایستاد و به صورت آهسته دایره وار دور زد و دوباره سره جای اولش ایستاد و بعد با سرعتی باور نکردنی رفت و هیچ کس جز من متوجه این موضوع نشد یعنی هیچکس در اون موقع از روز که آفتاب بود به آسمان نگاه نمی کرد چون چشم رو اذیت میکرد و تجربه خوبی برام شد و در حال حاضر هرکس میخواد ببینه بشقاب پرنده رو بره جزیره کیش و قسم در شب در آسمان اونجا می بینه که چندتا شی بشقاب پرنده بصورتی دایره وار می چرخند و باعث تعجب منه که کسی از دانشمندان تحقیقی در این مورد انجام نمیده همه چیز دست خداست .
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
اتفاقا من هم یک بار وقتی رفتم پشت بام همین حالت ها رو دیدم که یک شی در حدود چند دقیقه توی آسمون همینطور معلق ایستاده بود با اینکه هنوز انسان ها نتونستند همچین چیزی درست کنن که بتونه چند دقیقه در آسمون معلق باشه
به نظر من که همین الانش که ما نشستیم تو خونه فرازمینی ها خیلی راحت توی زمین هستن، ممکنه با بعضی از انسانها مثل امریکا که حتی یه منطقه ممنوعه داره و شایعه شده که آدم فضایی ها اونجا هستن، ارتباط داشته باشن
دهواری
۰۷:۲۹ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
برو استغفار کن این حرف را ولکن.
قیامت با دمیدن ثور شروع میشه.
برای اطلاعات بیشتر یک سرچ تو اینترنت بزنید
علامات قیامت از نظر اهل سنت خودتون نگاه کنید چطور دنیا تموم میشه.
ناشناس
۰۶:۳۸ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
تا اون بالا سری نخوادهیچ چیز بدی اتفاق نمی افته۰
ناشناس
۰۲:۱۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام همه چیز در تحت سیطره ی قدرت بی تهایت الله جل و جلاله است و همچنین علم و حکمت بی پایان الله جل و جلاله اما الله جل و جلاله ما انسانها را خلیفه الله روی زمین قرار داد برای آبادانی زمین نه از بین بردن زمین خودتان رفتار نا مناسب ما انسان ها را با زمین و آسمان می بینید
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
تا خدا خدایی میکن نه زمین نابود میشه نه سیاره های دیگه.اینا همش فرضیه است که میدهند
ناشناس
۰۳:۳۰ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
چی میگی
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
همش به مردم با این اخبار ترس می‌دین به جای اینکه مردم رو شاد کنید واقعا براتون متاسفم
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
آره والا
ماتین
۲۲:۳۰ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
نظریه دانشمندای ایرانیو توی کامنت میبینیم
بهمن
۲۲:۱۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
یک لحظه همتون از این خبر در بیایین ،یکی دو متر قدم بزنین خیلی تخیلی شدین!
وحید زارع
۲۰:۲۴ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
اینا فقط نظریه هستن و صددرصد نیستن خب شما هم میتونین واسه خودتون نظریه پرداز باشین
حسین
۱۹:۱۹ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
زمین باقی خواهد ماند. این انسان ها هستند که در روز قیامت می می میرند.
ناشناس
۰۸:۳۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
به نظر من زمین از بین میرود
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
انشالله به زودی:)
من با برخورد مستقیم شهاب سنگ توو کله ام موافق ترم‌. اشعه گاما چندشه!
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
عجب.چقد با مزه ای تو اخه
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
چندش تر از اون جنگه بین خودمونه
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
مهم ترین نظریه اینه که خورشید وقتی عمرش تمام بشه بعد طی یه مراحلی به سیاه چاله تبدیل میشه اما ما تا اون موقع زنده نمیمونیم چون با تمام شدن عمر خورشید منفجر میشه و اون انفجار کل منظومه شمسی رو تدریج از بین میبره، اما متاسفانه دانشمندها دارن تلاش میکنند حیات رو در مریخ ادامه بدن، اما یکی اینکه اگه خدا نخواد هیچ یک از این اتفاقات نمیافته و نخواهد افتاد و دوم اینکه بر فرض اینی هم که اتفاق بیافته و انسان ها برن مریخ، اون انفجار عظیم و از بین رفتن خورشید و گرما و تبدیلش به سیاه چاله فقط بر روی زمین انفاق نمی افته و بلکه بر تمام سیارات منظومه شمسی اثر میگذاره. ولی باید همیشه در نظر داشته باشیم، که خداست که آینده و سرنوشت تک تک ما رو میدونه.
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
همه چی با علم ثابت شده اگه واکسن ساخته نمیشد کلی انسان هر روز بیشتر از قبل میمردن
سعید ازاد
۱۳:۴۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
از زمانی این دانشمندان و تحقیقاتشون وارد زندگی ادما شدن، کلی بیماری جدید از ایدز و سارس،بگیر تاکرونا و.....سروکلشون پیداشدتوی طبیعت و نظام خلقت دست بردن،با اصلاح ژنتیکی در گیاهان وموجودات وحیوانات و حشرات و انسان نظم طبیعت رو بهم ریختن،.
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
من از طرف دانشمندان از شما معذرت میخوام
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
کی گفته زمین نابود میشه ؟
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
حمله فضایی ها به زمین رو ننوشته بود
ناشناس
۰۸:۳۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
چون احتمالش از بقیه موارد لیست کمتره
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام.اینا اصلا اتفاق نمی افته چون تا قبل از اون موقع امام زمان(عج)ظهور میکنند
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
باور کن اگه انسان هایی مثل شماها حرف نزنین کسی نمیگه که زبون ندارین!
البته دنیا هم خیلی جای زیباتری میشه..‌.
فاطمه
۱۱:۰۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
با سلام
این نظرات دانشمندان است که علم رو به علم تجربی محدود میکنند و اگر چیزی با علم تجربی اثبات بشه توان داوری داره در غیر این صورت اون رو علم به حساب نمیارن اینا اصلا به جهان ماورا اعتقادی ندارند
به نظریات پوچ این ها نباید اهمیت داد اصلا از کجا معلوم ۶۰۰ سال آینده وجود دارع مگه ما خداییم ؟که نظر بدیم

الان از همه مهم تر تو این پرسه و برهه زمانی دعا برای ظهور هست نباید به شایعات دامن بزنیم
چشماتون و باز کنید و جوامع رو ببنید تحولات جهانی رو ببینید که در چه آستانه ای هستیم...
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
آها نظریات اونا پوچه، نظریات شما بسیار گهرباره
بهرامی
۱۸:۲۶ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
سکوت چیز خیلی خوبیه تو میگی ما خدا نیستیم پس تو از کجا میدونی اینها اتفاق نمیفته نکنه خدا با تو حرف زده ابله
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
ببین این دانشمند ها زندیگشون رو برای مطالعه نزاشتن که یه عده آدم مثل تو پیدا بشن بگن پوچه

دوما کی میگه اونا به جهان ماوراء اعتقاد ندارن
رشته ای به نام متافیزیک هست که هرچیزی که مادی نیست رو مورد برسی قرار میده
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
من سه بار بعد از نماز صبح خواب دیدم که ماه به زمین بسیار نزدیک شد یک دفعه کره زمین به لرز درآمد خانه های بلند کوه ها تبدیل به غبار شدن وهمه چیز در یک لحضه از هم گسست
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
این بیشتر شبیه روز قیامته
علیرضا قربانزاده
۱۳:۱۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
قبل از خواب کمتر غذا بخور همه چی حل میشه
فاطمه
۱۵:۰۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
این یعنی قیامت دیگه
روشنک
۰۹:۴۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
این اتفاق ها فقط در قیامت رخ میده و هیچ انسانی جز خدا نمیتونه برا دنیا و بشریت تصمیم بگیره
ارسلان خوانین زاده
۰۸:۳۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
مگه تو خدایی
ناشناس
۰۷:۰۴ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
فقط خداوند می‌تونه کمک کنه.انسان هرچی علمش بیشتر به عجزش بیشتر پی می‌بره.
Mohsen
۰۲:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
حیات انسان و کل موجودات و حتی خود زمین ب دست علم خود انسان از بین میره ..
وسلام ..
محمد
۰۱:۴۶ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
زمانی کره زمین نابود میشه که قیامت فرا برسه. اونوقت همه باید به فکر محاسبه اعمالشون باشن نه اینکه زمین چکونه داذه نابود میشه.
ناسناس
۰۸:۴۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
فقط که کره زمین در جهان نیست که
ناشناس
۰۱:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
هر چی خدا بخواد
محمد
۰۰:۴۴ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
علم ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!! مگه قبول دارید . در مورد واکسن های کرونا مطلب علمی دارید یا اینکه قبول ندارید ؟
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
پس این وسط خدا کجا تعریف شده هر چیزی را نمی توان از منظر علم نگاه کرد،علم در این زمینه به حدی ضعیف وخوار هست که اصلاً در حوزه پیش بینی آخرت جایی ندارد
بهزاد
۲۲:۴۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
کدوم‌حرفشون‌درست‌بود‌که‌این‌دومیش‌باشه
ناشناس
۰۸:۴۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
بیشترش
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
قرآن کریم که سخنان خداوند است همه چیز را گفته ودر صحت و سقم آن هیچ شکی نیست در حالی که دانشمندان فرضیاتی که از علم محدود بشر نشات میگیرد را بیان میکنند.
Хазаеы
۲۱:۳۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
ان شالله هیچ اتفاق بدی نمی افته
سریا
۲۱:۲۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
الکی
کمک کننده ناشناش (اپل دان سابق)
۲۰:۴۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
همه اینا ترسناک نیست مطمعنا تا سال های سال اتفاق نمی افته حتی کم شدن غذا هم به ما نمیرسه اما ترسناک ترینش هوش مصنوعی عه به نظر من هوش مصنوعی باید در حد وکتور همون ربات با نمک کوچولوی خونگی بمونه اما ربات هایی مثل سوفیا خیلی بدن تازه اینجا اولشه
بینام
۰۱:۲۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
سلام من گشنمه
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
زمین تموم نمیشه عمرآدمهای ایران که بابرنامه های بیهوده که وقتی تلوزیون راروشن میکنی فقط ازمریضی وکروناحرف میزنه بقیه کشورها هم این مشکل رادارند
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
داداش ما ۴٠ ساله که مردیم
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
ولی من 40 ساله که احساس میکنم خوشبخت ترین انسان روی زمینم.
ابراهیم
۲۰:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
ازبین رفتن زمین ی بحثهه ازبین رفتن حیات ی بحثهه کاملا جدا.میتونه همزمان باشه یا اول ازبین رفتن حیات اتفاق بیافتد ب نظر من با این شیوه زندگی بشر اول حیاط نابود میشه.علم درست میگه.دین هم درست میگه.ولی نمیشه تعیین کرد همزمان این صورت میگیره یا نه.احتمال همزمان بودنش کمه.ولی اگه خداوند مشیتش این باشه که بشر زجر نکشه همزمانی خیلی نعمت بزرگی محسوب میشود.
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
امان از ترسانندگان مردم
ناشناس
۰۱:۴۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
منظورت چیه؟
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
بااین استدلال و علم نتوانستید یک ویروس رو از بین ببریدخدا مقتدرتر وتواناتر از دانش شماست اگرمیتونید خورشید و خاموش کنید الکی حرف میزنید دانشمندان
ناشناس
۰۸:۴۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
برو انقدر دعا کن تا کرونا نابود شود
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
ایشالا همشون باهم رخ بده کل زمین نابود شه به آرزوم برسم❤️
.
۰۱:۲۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
خدا شفاتو بده
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
وقتی اینطوری میگی مطمعن باش خودت اول از همه نابود میشی
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
تنها چیزی که میتونه بهمون کمک کنه پیشرفت هرچه بیشتر و سریعتر تکنولوژی و علمه؛ شاید روزی بتونیم مدار زمین، مسیر حرکت دنباله دار و شهاب سنگ، رفتار دیاتوم ها و فعالیت آتشفشان ها و مشکل غذا و جمعیت و هوش مصنوعی رو حل کنیم. یا حتی بشه برای زندگی به سیارات دیگه مثل مریخ و... مهاجرت کنیم. انقدر بدبین نباشید. همه‌ای این احتمالات هست. فقط خدا از سرنوشت تک تک ما خبر داره. اگه خدا نخواد حتی یک ثانیه بیشتر نمیتونی زنده بمونی و اگه خدا نخواد حتی شهاب سنگ و آتشفشان و کمبود اکسیژن هم نمیتونه شما رو بکشه فقط بستگی به خواست خدا و سرنوشت خودت داره.
علی
۱۹:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند رحمتگر مهربان
إِذَا السَّمَاءُ انْفَطَرَتْ ﴿۱﴾
آنگاه كه آسمان زهم بشكافد (۱)
وَإِذَا الْكَوَاكِبُ انْتَثَرَتْ ﴿۲﴾
و آنگاه كه اختران پراكنده شوند (۲)
وَإِذَا الْبِحَارُ فُجِّرَتْ ﴿۳﴾
و آنگاه كه درياها از جا بركنده گردند (۳)
وَإِذَا الْقُبُورُ بُعْثِرَتْ ﴿۴﴾
و آنگاه كه گورها زير و زبر شوند (۴)
عَلِمَتْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ وَأَخَّرَتْ ﴿۵﴾
هر نفسى آنچه را پيش فرستاده و بازپس گذاشته بداند
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
ناوگان موجودات دیگر سیارات تو راه زمین هستند بزرگترین فضاپیماشون 28 کیلومتر اندازشه و 260 تا 300 سال دیگه وارد منظومه شمسی میشه.
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
رفتی سیاره شون رو هم دیدی؟؟
ناشناس ناشناس زاده
۰۱:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام ببخشید شما نوه گالیله هستید؟
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
منبع شما چیه
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
زمین اینجوری که دانشمندان میگن نابود نمیشه ما شیعیان و مسلمانان این اعتقاد را داریم که تا صاحب الزمان تشریف نیاورند و زندگی نکنند هیچ اتفاقی نمیفته بعد از ظهور حضرت حجت روز رستاخیز فرا میرسه و دنیا به گونه ای که خدا فرمودند نابود میشه
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند رحمتگر مهربان
إِذَا السَّمَاءُ انْفَطَرَتْ ﴿۱﴾
آنگاه كه آسمان زهم بشكافد (۱)
وَإِذَا الْكَوَاكِبُ انْتَثَرَتْ ﴿۲﴾
و آنگاه كه اختران پراكنده شوند (۲)
وَإِذَا الْبِحَارُ فُجِّرَتْ ﴿۳﴾
و آنگاه كه درياها از جا بركنده گردند (۳)
وَإِذَا الْقُبُورُ بُعْثِرَتْ ﴿۴﴾
و آنگاه كه گورها زير و زبر شوند (۴)
عَلِمَتْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ وَأَخَّرَتْ ﴿۵﴾
هر نفسى آنچه را پيش فرستاده و بازپس گذاشته بداند (۵)
يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ ﴿۶﴾
اى انسان چه چيز تو را در باره پروردگار بزرگوارت مغرور ساخته (۶)
الَّذِي خَلَقَكَ فَسَوَّاكَ فَعَدَلَكَ ﴿۷﴾
همان كس كه تو را آفريد و [اندام] تو را درست كرد و [آنگاه] تو را سامان بخشيد (۷)
فِي أَيِّ صُورَةٍ مَا شَاءَ رَكَّبَكَ ﴿۸﴾
و به هر صورتى كه خواست تو را تركيب كرد (۸)
كَلَّا بَلْ تُكَذِّبُونَ بِالدِّينِ ﴿۹﴾
با اين همه شما منكر [روز] جزاييد (۹)
وَإِنَّ عَلَيْكُمْ لَحَافِظِينَ ﴿۱۰﴾
و قطعا بر شما نگهبانانى [گماشته شده]اند (۱۰)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
شما نظریه علم رو قبول نداری مشکل خودته
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
قرآن که دیگه منبع تمام علمه.
اون دروغ های شیطان پرستی که نمیشه بهش گفت علم.
ناشناس
۰۸:۴۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
احتمالا دانشمندان تا اون زمان سیاره دیگری برای زندگی پیدا کنند
ناشناس
۰۸:۴۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
حتما واکسنم نزدی
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
هرچی خدا بخواد همون میشه
M
۲۰:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
کاشکی تاوقتی من گیمامو صد در صد نکردم این اتفاق نیوفته