سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماران زیر ۱۸ سال در اولویت پیوند اعضا

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز آموزش درمانی الزهرا (س) گفت: لیست انتظار پیوند اعضا بر اساس اولویت زمانی است و بیماران زیر ۱۸ سال در اولویت قرار دارند.

مریم خلیفه سلطانی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: تا قبل از شیوع بیماری کرونا اعضای بدن حدود ۵۰ بیمار مرگ مغزی در سال اهدا می‌شد، اما با توجه به شرایط کنونی آمار اهدا و پیوند اعضا بسیار کاهش پیدا کرده است.


او افزود: خانواده فرد مرگ مغزی شده برای رضایت به اهدای عضو تحت فشار قرار نمی‌گیرند و پس از توضیح شرایط عزیزانشان پیشنهاد اهدای عضو به آن‌ها داده می‌شود.


مسئول فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز آموزش درمانی الزهرا (س) خاطرنشان کرد: کارت اهدای عضو تمایل فرد را به این امر نشان می‌دهد و جنبه فرهنگ‌سازی دارد، اما با وجود کارت هم اولیای دم باید رضایت دهند هرچند که داشتن کارت اهدای عضو همچون وصیت‌نامه فرد است به همین دلیل خانواده در زمان اخذ رضایت مخالفت نمی‌کنند.


خلیفه سلطانی تصریح کرد: شیوه‌نامه اهدا و پیوند اعضا شامل بررسی‌های مختلف اهدا کننده و گیرنده اعضا مثل ارزیابی بیماری‌های عفونی، بدخیمی، قابل انتقال بودن اعضا و طی کردن مراحل قانونی است که در زمان شیوع بیماری کرونا بررسی‌های بیشتری باید انجام شود.


او با بیان اینکه افراد زنده در صورت تمایل می‌توانند فقط یک کلیه خود را اهدا کنند عنوان کرد: مهم‌ترین کار ما در خصوص اهدای عضو فرهنگ سازی است که توسط رسانه‌ها و تاثیر قابل توجهی که بر جامعه دارد امکان پذیر است.

 

خلیفه سلطانی خاطرنشان کرد: پیوند اعضا بر اساس اولویت زمانی انجام می شود و کودکان زیر ۱۸ سال در اولویت این لیست انتظار قرار دارند.

 

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.