سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دادگستری قوچان:

منتخبان مردم در شورای شهر با توصیه و سفارش شهردار انتخاب نکنند

رئیس دادگستری قوچان گفت: اعضای شورای اسلامی شهر قوچان نباید با توصیه و سفارش دیگران شهردار انتخاب کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مسعودی رئیس دادگستری قوچان ظهر امروز در نشست تبیین و توجیه وظایف اعضای شورای اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها در سالن اجتماعات دادگستری قوچان گفت: امروز نگاه مردم به تک‌تک اعضای شورایی بوده که به آن‌ها رأی دادند و اگر منتخبان مردم وعده و قولی پیش از انتخاب شدن داده‌اند امروز با رفاقت، انسجام و همفکری به آن جامه عمل بپوشانند.

او با تأکید بر اینکه منتخبان مردم باید مراقب باشند تا کسانی که پای صندوق‌های رأی آمده‌اند خود را از رأی داده‌شده ملامت کرده و دلسرد شوند، افزود: تصمیمات و اقدامات در این حوزه باید حتماً شورایی باشد و با سرلوحه قرار دادن وجدان کاری از نظرات دیگران نیز بهره ببرند.

رئیس دادگستری قوچان با بیان این موضوع که باید از ایده‌ها و ظرفیت‌های نخبگان و دانشگاهیان نیز استفاده شود، اما شورا نگذارند کسی دیگر برای آن‌ها تصمیم بگیرد، ادامه داد: شورای شهر باید تعامل مناسبی با دستگاه‌های دیگر و ادارات داشته باشند، زیرا هدف برطرف شدن معضلات و مشکلات و پیشگیری از دیگر مسائل است.

مسعودی بیان کرد: منتخبان مردم باید اقدامات خود را بر مبنای قانون انجام دهند، زیرا هیچ‌کس پشتیبان آن‌ها نبوده جز عملی که انجام می‌دهند پس باید مراقبت کنند که اقدامی خلاف قانون انجام نگیرد.


بیشتر بخوانید


او  با اشاره به اینکه باید امروز مردم را از دل‌مردگی و مسائلی که به وجود آمده و نگرانی‌ها نجات داد، تصریح کرد: اعضای شورای شهر و روستا‌ها نباید مردم را کنار بگذارند بلکه با شفافیت آن‌ها را به آبادانی، توسعه و پیشرفت تشویق کرده و به سمت ساخت و وقف آموزشگاه، درمانگاه، پارک و مکان تفریحی سوق دهند.

رئیس دادگستری قوچان با یادآوری این مطلب که شهرداری باید مسئله بالا یا پایین‌شهر را کنار بگذارند بلکه توسعه متوازن و استفاده از تمام امکانات برای رفع معضلات را در دستور کار قرار دهند، تاکید کرد: دریافت عوارض از مردم نیز باید مبنای قانونی داشته باشد و شهرداری‌ها تا پایان سال دفترچه عوارض را به هیأت تطبیق ارسال کنند نه اینکه این کار را سال بعد انجام دهند.

مسعودی با تذکر به منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر‌ها و روستا‌های قوچان در انتخاب با دقت شهردار و دهیار و عدم پذیرش هرگونه سفارش و توصیه در این زمینه، اظهار کرد: اگر در این انتخاب توصیه یا سفارش وارد شود دیگر آن شخص شهردار یا دهیار مردم نخواهد بود و هیچ اقدامی برای شهر انجام نمی‌دهد.

او افزود: شورای شهر یا روستا هیئت مدیره شهرداری یا دهیاری نیست بلکه یک شورای مردمی بوده و باید فعالیت‌هایی انجام دهند که مردم به آن‌ها افتخار کنند.

انتهای پیام//ف. ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.