سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرحوزه‌های علمیه کشور:

آیت‌الله بحرینی در مسیر اعتلای معارف اسلامی تلاش کرد

آیت الله اعرافی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله محمدرضا بحرینی یزدی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، در پیام آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه کشور آمده است: ارتحال عالم فرزانه و مجاهد خستگی ناپذیر آیت الله آقای حاج شیخ محمدرضا بحرینی یزدی پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش صادقانه در مسیر اعتلای فرهنگ و معارف اسلامی، تعلیم و تربیت شاگردان مکتب جعفری، ارائه خدمات اجتماعی و بندگی و سلوک مخلصانه، موجب تاسف گردید.

پیام ادامه یافته است: اینجانب فقدان آن روحانی پارسا را به بیت مکرم، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد متعال برای آن فاضل گرانقدر، علو درجات و غفران و رضوان و برای بازماندگان، آرامش، شکیبایی و اجر پایدار مسئلت می‌نمایم.

آیت الله بحرینی یزدی سال ۱۳۱۲ در شهر زارچ از توابع شهرستان یزد چشم به جهان گشود و در دامان پدر و مادری متدین و ولایتمدار رشد یافت و در سنین نوجوانی وارد حوزه علمیه یزد شد.

پس از گذراندن مقدمات علوم حوزوی برای تکمیل مراتب تحصیلی به حوزه اصفهان رفت و سپس عازم حوزه علمیه قم شد و در آنجا از وجود آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) بهره‌های فراوان برده و به مرتبه اجتهاد دست یافت.

آیت الله بحرینی سپس به تهران مهاجرت کرد و در وادی تدریس و تبلیغ مشغول فعالیت شد و در عرصه تبلیغ به جایگاه قابل توجهی دست یافت و سرانجام در شامگاه روز یکشنبه هفتم شهریور پس از گذراندن دوران طولانی بیماری به رحمت حق پیوست.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ابوترابی
۲۰:۲۹ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
آیت الله بحرینی بسیار باسواد بودند وار علمای دانشمند ایران بودند ایشان فیلسوف بودند ایشان در استان یزد ودر شهرستان زارچ فعالیت خوبی داشتند