آیت الله خاتمی گفت: نهمین اجلاس نمایندگان مجلس خبرگان رهبری سه شنبه ۲۰ مهر در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله خاتمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران محتوی اجلاسیه هشتم را مسائل مربوط با خبرگان و عملکرد کمیسیون‌ها و نحوه تعامل خبرگان رهبری با ریاست جمهوری و طرح اولویت‌ها در ارتباط با دولت عنوان کرد.

آیت الله خاتمی افزود: طبق تبصره ۲ ماده ۱۵ آیین نامه داخلی خبرگان رهبری، هیئت رئیسه موظف است در بین ۱۲ اجلاس عادی یک جلسه با حضور اعضای هیئت رئیسه و ۵ نفر از اعضا، به تشخیص روسای کمیسیون‌ها و یک نفر از کمیسیون‌ها برای بررسی و تبادل نظر در خصوص مهمترین موضوعات و تنظیم کمیسیون‌های مختلف تشکیل دهد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نهمین دوره اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم روز سه شنبه ۲۰ مهر از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح برگزار می‌شود افزود: برنامه ریزی این دوره بر اساس شرایط کرونایی خواهد بود و در صورت بهبود اوضاع این دوره از اجلاسیه در ۲ روز کاری و در روز‌های ۱۹ و ۲۰ مهر برگزار می‌شود.

آیت الله خاتمی دستور کار این دوره از اجلاسیه را مراسم تحلیف ۶ نفر از منتخبان جدید به نام‌های آیت الله اعرافی، حجت الاسلام پیشنمازی، حجت الاسلام دانش زاده مومن، آیت الله سعیدی گلپایگانی، آیت الله مدرسی یزدی، و حجت الاسلام سعدی اعلام کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبر‌ی با تاکید بر اینکه اجلاسیه‌ها با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود افزود: در صورت بهبود شرایط کرونایی کشور این دوره اجلاسیه ۲ روزه برگزار می‌شود و نطق‌ها در جلسه صبح ۴ نفر و در نوبت بعد از ظهر هم ۴ نفر صورت می‌گیرد که بر اساس حروف الفبای نام خانوادگی نطق خواهند کرد.

آیت الله خاتمی افزود: ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات که بخشی از آن انجام شده از دیگر برنامه‌های اجلاسیه است که در ادامه بند‌های باقی مانده در این دوره بررسی خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبر‌ی در خصوص تشکیل کابینه جدید ریاست جمهوری گفت: خوشحالیم که کشور سامان مدیریت خود را یافت و کابینه جدید شکل گرفت و باید دست در دست هم مسئولان را کمک کنیم.

آیت الله خاتمی موضع شرعی و قانونی در خصوص ریاست جمهوری جدید را حمایت ناصحانه عنوان کرد و افزود: تجلیل و تکریم کار‌های ستودنی مانند سفر رئیس جمهور به خوزستان با توجه به شرایط کرونایی و حضور در بین مردم و شنیدن درد دل مردم به صورت مستقیم از کار‌های ستودنی و قابل تجلیل است که امیدواریم این روند در نظام جمهوری اسلامی نهادینه شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: امیدواریم در دولت جدید اعتماد آسیب دیده بین دولت و مردم ترمیم شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه مسئولان کشور در خدمت مردم هستند و رضایت مردم سرمایه نظام اسلامی است گفت: فرهنگ ما می‌توانیم فرهنگ نجات کشور است و ان شاالله همراه با تلاش و مدیریت جهادی مشکلات برطرف خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبر‌ی با انتقاد از افرادی که در صدد القای جریان واکسیناسیون هراسی در جامعه هستند افزود: به نظر می‌رسد واکسیناسیون هراسی کار درستی نباشد و در این عرصه وقتی مقام معظم رهبری ورود کردند و خودشان واکسن می‌زنند باید به گسترش واکسیناسیون همگانی در جامعه اهتمام کرد و دولت تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گیرد.

آیت الله خاتمی فساد ستیزی را یکی از ویژگی‌های برجسته رئیس جمهور اعلام کرد و افزود: فساد ستیزی آقای رئیسی چراغ روشن و مایه امیدواری است.

او مبارزه با فساد را یکی از راهبرد‌های کشور دانست و افزود: فساد در کشور نهادینه نیست و مربوط به افراد فاسدی است که در بدنه دستگاه‌های دولتی نفوذ کرده اند که مبارزه با مفسدین نشان می‌دهد خط قرمزی در مبارزه با فساد در نظام اسلامی وجود ندارد.

آیت الله خاتمی در ارتباط با وقایع افغانستان گفت: موضع نمایندگان خبرگان رهبری موضع رهبر انقلاب است و ما حامی مردم افغانستان هستیم، اما در روز ۱۷ شهریور جلسه‌ای در ارتباط با رویداد‌های افغانستان با حضور مسئولان نظام برگزار خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبر‌ی با تاکید بر اینکه موضع نظام حمایت از مردم افغانستان است گفت: هر دولتی که در افغانستان سرکار بیاید اگر رفتار برادرانه داشته باشد از جانب ایران رفتار برادرانه خواهد دید و همسایگان ما خوب می‌دانند که اگر رفتار برادرانه نداشته باشند خودشان آسیب می‌بینند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار