سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارات طوفان بزرگ ایدا در آمریکا + فیلم و تصاویر

طوفان ایدا که دومین طوفان بزرگ در سال جاری در آمریکا محسوب می‌شود، با گذشتن از ایالت‌های این کشور خسارات بی شماری را بر جای گذاشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه هواشناسی اِکیووِدِر، در شانزدهمین سالگرد ویرانی طوفان کاترینا، طوفان ایدا روز یکشنبه به آمریکا رسید و وقایع فاجعه باری را در چندین ایالت این کشور به بار آورد.

در وحشتناک‌ترین طوفان سال ۲۰۲۱، ایدا بخش اعظم جنوب شرقی لوئیزیانا را زیر آب برد و باعث قطعی برق و خسارات شدیدی در این مناطق شد که خشم و سردرگمی بسیاری از مردم را به همراه داشت.

با گسترش ایدا، دومین طوفان بزرگ سال، این طوفان به درجه ۴ رسید و به ساحل  لوئیزیانا در شهر پورت فورچون برخورد کرد، یعنی کمتر از ۵۰ مایلی جایی که کاترینا به زمین رسید. اما در حالی که بسیاری از طوفان‌ها به سرعت در خشکی ضعیف می‌شوند، ایدا نه تنها ضعیف نشد بلکه ۱۶ ساعت به عنوان یک طوفان گردابی  ماند و در اوایل روز دوشنبه به قدرت طوفان‌های گرمسیری رسید.

از صبح دوشنبه، گزارش داده شد که دستکم یک نفر در این طوفان در پی سقوط درختی به سقف خانه اش کشته شده است.

بر اساس مرکز جمع آوری داده‌های آب و هوایی آمریکا، تا اوایل روز سه شنبه حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک آمریکایی بیش از ۴۸ ساعت است که پس از وقوع طوفان ایدا در بی برقی کامل به سر می‌برند. به گفته مقامات محلی در جریان این طوفان حداقل چهار نفر کشته شدند.  

انتظار می‌رود گزارش‌های مربوط به مجروحان و مرگ و میر احتمالی  همچنان افزایش داشته باشد.  

رسانه‌های محلی گزارش داده اند در چند روز اخیر ۹ نفر در مناطق مختلف لوئیزیانا به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ناشی از ژنراتور‌های سوخت گاز برای تولید برق مسموم و به بیمارستان منتقل شده اند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.