سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی:

رعایت دستورالعمل بهداشتی در خراسان رضوی به بیش از ۸۰ درصد رسید

میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم در این استان که پیش از این به ۳۵ درصد رسیده بود در سه هفته اخیر روند رو به رشدی یافته و به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی گقت: ۲ هفته بسیار سخت را به لحاظ اوج شیوع کرونا و افزایش میزان بستری و مرگ و میر‌ها پشت سر گذاشتیم که بی سابقه بود و کادر درمان زحمات بسیار زیادی را متقبل شدند.

او افزود: اکنون اعداد و ارقام حاکی از کاهش میزان شیوع کرونا، درمان بیماران سرپایی و بستری‌ها در خراسان رضوی و نتیجه یک کار تیمی از سوی مدیران بخش‌های مختلف است، اما وضعیت شکننده است و اگر غفلت یا عادی انگاری شود امکان دارد دوباره پنجمین اوجگیری شیوع کرونا بر ششمین اوجگیری سوار شود لذا باید مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی‌تر بگیرند و دستورالعمل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

معتمدیان بیان کرد: همه استان برای تامین نیاز‌های بخش درمان بسیج شدند و با تلاش شبانه روزی، زمینه‌ای فراهم شد تا کادر درمان فقط دغدغه درمان بیماران را داشته باشند، در این راستا از فرماندهی کل سپاه کمک گرفته شد و در کمتر از ۱۵ روز ۲ بیمارستان صحرایی در مشهد و نیشابور راه اندازی و ۱۶۰ تخت در مشهد و ۹۶ تخت در نیشابور به تعداد تخت‌های بیمارستان‌ها اضافه شد.

او تصریح کرد: در شرایطی که وضعیت ۱۲ استان در شیوع کرونا بدتر از خراسان رضوی بود، اما سیاه نمایی‌های مختلفی در این زمینه انجام گرفت، با این حال با بهره گیری از نیروی انسانی مجرب در کادر درمان، طی ۱۸ ماهه گذشته بیش از ۹۰ هزار نفر مبتلا به کووید ۱۹ بهبودی کامل حاصل پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شدند و میانگین ترخیص روزانه بیماران در خراسان رضوی به ۵۰۰ نفر رسیده است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: هم اینک با وجود شرایط سخت و محدودیت‌های مالی، در دو جبهه کرونا و واکسیناسیون در تلاش هستیم و با این که می‌توان روزانه زیرساخت واکسیناسیون ۴۰۰ هزار نفر را در استان فراهم کرد، اما به دلیل کارشکنی‌های کشور‌های دیگر با کمبود واکسن مواجه هستیم لذا چاره‌ای جز شناسایی اولویت‌های مردم و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای تامین این اولویت‌ها نداریم.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.