سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیریت کرونا در خانه‌های کودک و نوجوان

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: تعداد کودکانی که در خانه‌های کودک و نوجوان به کرونا مبتلا شده‌اند به علت رعایت شیوه‌نامه‌های ویژه، به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

عبدالرضا اسماعیلی معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ممنوعیت تردد در خانه‌های کودک و نوجوان، آمار مبتلایان به کرونا بسیار پائین است.

او همچنین به جمعیت کودکان و نوجوانان در این خانه‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به تعداد بالای فرزندان که حدودا ۵۵٠ نفر در ۴٠ خانه واقع در ۱۶ شهرستان استان اصفهان است، آمار مبتلایان بسیار پائین و کنترل شده به نظر می‌رسد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان همچنین درباره تدابیر اندیشیده شده در شیرخوارگاه‌ها اضافه کرد: در مراکز نگهداری به خصوص شیرخوارگاه‌ها، پذیرش اولیه فرزندان با حضور در قرنطینه و انجام تست کرونا صورت می‌گیرد و پس از اینکه از سلامت فرزندان اطمینان حاصل شد به خانه‌ها و شیرخوارگاه‌ها منتقل می‌شوند.

اسماعیلی درباره اقدامات خانه‌های کودک و نوجوان در دوران کرونا خاطرنشان کرد: توزیع اقلام بهداشتی، ممنوعیت بازدید از خانه‌ها، استفاده از کارکنان تمام وقت و عدم همکاری با پرسنل داوطلب، مشاوره‌های روانشناسی در ارتباط با مشکلات مختلف در زمینه اضطراب و استرس ناشی از شیوع کرونا، لغو تمامی اردو‌ها و ...، از جمله اقدامات خانه‌های کودک و نوجوان از زمان شیوع کرونا است.

او همچنین موضوع اشتغال فرزندان در خانه‌های کودک و نوجوان را مطرح کرد و اظهار داشت: به منظور آشنایی فرزندان با حرفه‌های مختلف و همچنین درآمدزایی، صنایع مونتاژ، گلیم بافی، تابلوبافی، گلدوزی و صنایع دستی به کودکان آموزش داده شده و مشغول به کار می‌شوند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در پایان صحبت هایش گفت: به طور کلی فعالیت خانه‌ها در زمینه ارائه خدمات به فرزندان و همچنین شرایط زندگیشان، تغییرات چندانی ندارد و تنها در خصوص تردد‌ها محدودیت ایجاد شده است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.