سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد پارلمان رژیم صهیونیستی از رویکرد عاجزانه نفتالی بنت در قبال ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه پارلمانی امروز از سوی مخالفان خود برای سیاستش در قبال ایران مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جروزالم پست در گزارشی اعلام کرد «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در جلسه امروز (سه‌شنبه) پارلمان این رژیم (کِنِسِت) از سوی افراد حزب مخالف به دلیل رویکردش در قبال ایران مورد انتقاد قرار گرفت.

«زاچی هانگبی» یکی از اعضای حزب لیکود، در جلسه امروز مدعی شد که در دیدار هفته گذشته میان بنت و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، در کاخ سفید، نخست‌وزیر این رژیم تسلیم عقاید بایدن شده است.

هانگبی که یکی از اعضای قدیمی حزب لیکود است، مدعیست نخست‌وزیران پیش از نفتالی بنت مقابل ایران ایستادگی کردند، اما بنت نتوانست راه آن‌ها را پیش گیرد. او مدعیست بنت باید از سخنرانی نتانیاهو پس از امضای توافق هسته‌ای ایران درس بگیرد.

هانگبی در بخشی از سخنانش مدعی شد: «برای هیچکدام از نخست‌وزیران ما این کار آسان نبود، اما ما آن‌ها را انتخاب نکردیم تا در کاخ سفید مورد تشویق قرار گیرند. بنت زمانی مرتکب اشتباه شد که به بایدن نگفت "آقای رئیس جمهور من به نظر شما احترام می‌گذارم، اما ما موظف به توافق نیستیم و به ایران این اجازه را نمی‌دهیم که با کسب قدرت بیشتر ما را از نقشه محو کند"، ما برای دفاع از خود به اجازه نیازی نداریم.»

او در ادامه افزود این حرفیست که باید در کاخ سفید بیان می‌شد و چون گفته نشد ما به کابینه کنونی اطمینان نداریم.

یکی از افراد نزدیک به بنت که در این جلسه حضور داشت به جای او پاسخ داد و گفت کابینه کنونی از نتانیاهو در قبال ایران درس گرفته است و ما طرف معامله ایران نیستیم. اسرائیل این حق را برای خود محفوظ دارد تا درباره ایران تصمیم‌گیری کند. درباره مسائل ایران مخالفان نیز باید ما را حمایت کنند و این را به ابزاری برای سیاست تبدیل نکنند.»

این در حالیست که روز گذشته «بنی گانتس» وزیر جنگ صهیونیست‌ها، از احیای همکاری اطلاعاتی رژیم اشغالگر و آمریکا خبر داد و گفت: «همکاری در زمینه مقابله با ایران رو به افزایش است.»

هفته جاری بنت که سفری به واشنگتن داشت، در ملاقات خود با بایدن به رئیس‌جمهور آمریکا قول داد تا رویکرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر پیشین صهیونیست‌ها را اتخاذ نکند و مخالفتی آشکار با توافق هسته‌ای ایران نداشته باشد.

دو منبع آگاه به این مسئله نیز گفتند: «بنت این صحبت‌ها را روز چهارشنبه در دیدار با "آنتونی بلینکن" وزیرخارجه آمریکا، و "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی این کشور، نیز مطرح کرد و مذاکرات میان آمریکا و اسرائیل را با آینده روشن‌تری ارزیابی کرد.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.