اتحادیه اروپا در واکنش به انتخاب حسین امیرعبداللهیان آمادگی خود را برای همکاری با دولت جدید ایران اعلام کرده و خواهان احیای برجام شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «پیتر استانو» سخنگوی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به انتخاب وزیر خارجه جدید ایران گفت: ما آماده همکاری با دولت جدید ایران هستیم. وزیر خارجه جدید ایران شریکی است که ما قبلا با او تماس داشته‌ایم.

او در ادامه گفت: تهران خواسته بود تا روی کار آمدن دولت «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور جدید ایران مذاکرات وین متوقف شود که همینطور هم شد.

استانو اضافه کرد: ما منتظر احیای توافق هسته‌ای از طریق مذاکرات هستیم.

در اوایل ماه جاری نیز میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین با انتشار توئیتی از احتمال شروع مذاکرات وین در آینده‌ای نزدیک خبر داده بود.

او در ادامه توییت خود نوشت: «به نظر می‌رسد احتمال بازگشت به توافق هسته‌ای در حال پیوستن به واقعیت باشد. البته به طور کامل تضمین نشده است و به همین دلیل است که شرکت کنندگان باید با خلاقیت لازم موانع باقیمانده را برطرف کنند.»

پیش از این نیز ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر واشنگتن در مورد رویکرد دولت جدید در ایران درباره مذاکرات هسته‌ای گفته بود: ما قبلاً بار‌ها به صراحت اعلام کرده‌ایم که بازگشت متقابل به تعهدات برجامی به نفع منافع ملی ماست.

او تاکید کرد: ما می‌دانیم که دولت جدید در ایران هنوز به طور کامل شکل نگرفته است، ولی آن‌ها باید در مورد دیپلماسی و بازگشت به میز مذاکرات در وین به طور جدی تصمیم گیری کنند.

تلاش مذبوحانه مقامات آمریکایی برای مقصر جلوه دادن ایران در احیای توافق برجام در حالی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا در زمان ریاست جمهوری ترامپ در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد. مقامات جمهوری اسلامی ایران بار‌ها تاکید کرده اند تنها در صورت رفع تحریم ها و در صورتی که آمریکا حاضر به اجرای تعهداتش ذیل برجام باشد حاضر به اجرای تعهدات خود هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار