سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهنمای خرید مبلمان اداری

در این گزارش قصد داریم به برخی از نکات انتخاب مبلمان اداری اشاره کنیم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  تعریف مبلمان اداری که به مجموعه ای از میزها ، صندلی ها ، مبلمان و پارتیشن اداری گفته می شود که در محیط های اداری و سازمانی و شرکت ها کاربرد دارند. قصد داریم در این متن به برخی از نکات انتخاب مبلمان اداری اشاره کنیم. در واقع طراحی مبلمان اداری باید به شکلی باشد که استفاده کننده از آن احساس آرامش داشته باشد و سلامت جسمی فرد در نظر گرفته شود. ضمن این موارد زیبایی و دیزاین محیط در نظر گرفته شود تا در نهایت محیطی شکیل و مورد پسند مشتریان را فراهم کرده باشیم.

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری

شاید در نگاه اول یکی از سخت ترین کارها در یک سازمان انتخاب و خرید مبلمان اداری مناسب و استاندارد برای یک محیط اداری است. چرا که در زمان خرید باید نکات مهمی از جمله فضا و محیط اداری ، سلامت و راحتی کارکنان ، قیمت و.... را در نظر بگیرید. بهترین حالت این است که قبل از اقدام به خرید اطلاعات شخصی خودتان را در این زمینه بالا ببرید تا در زمان خرید سردرگم نباشید و بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

انتخاب مبلمان اداری ارگونومیک و استاندارد

همانطور که می دانید نیروی انسانی و کارمندان یه مجموعه سرمایه اصلی و از تاثیرگذارترین عوامل موفقیت محسوب می شوند. برای این نیرو باید شرایط راحتی و آرامش را فراهم آورد تا بیشترین بازدهی و بهره وری را دریافت کرد. یکی از فاکتورهای مهم انتخاب مبلمان و تجهیزات اداری، استاندارد بودن محصول است. چون مبلمان غیر استاندارد سبب خستگی بدن ، ذهن و درد های فیزیکی می شود که تاثیر منفی در عملکرد و بازدهی کارکنان دارد.

از دیگر نکات انتخاب مبلمان اداری در نظر گرفتن فضا و محیط اداری است

یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کرد محیط و فضایی است که در اختیار دارید. البته که منظور از در نظر گرفتن این فضا، تمام فضای که برای نصب و همچنین فضایی که این تجهیزات اشغال می کنند و نیز فضای که کارکنان احتیاج دارند تا بین میز و و سایل جا به جا شوند است. این فاکتور از این روی بسیار اهمیت دارد که نحوه قرار گیری این تجهیزات به گونه ای باشد تا کارکنان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند چون همانطور که اطلاع دارید راحت بودن و احساس آرامش کارکنان در الویت انتخاب قرار می گیرد.

فاکتور قیمت در خرید مبلمان اداری

مبلمان و تجهیزات که برای شرکت خریداری می گردد در اصل سرمایه یک شرکت محسوب می شوند و شما نباید روی این موضوع ریسک کنید. برای خرید مبلمان اداری باید نیاز ها و خواسته ها کارکنان خود را بدانید تا با توجه به آن انتخاب نمایید. اما نکته مهم این است که نباید فاکتورهای مهم تری مانند ارگونومیک بودن ، راحتی مبلمان ، کیفیت و دوام محصول را فدای قیمت نمایید. درست است که قیمت همه چیز نیست اما برای اکثر شرکت ها مسئله اصلی و مهمی است. پس بهتر است که قبل از اقدام به خرید محصولات اداری بودجه و هزینه ای که می خواهید صرف این کار نمایید را برآورد نمایید.

زیبایی و شیک بودن محصول

یکی از نکات مهم  انتخاب مبلمان اداری زیبایی محیط و تجهیزات است لازم است مبلمان و تجهیزاتی را خریداری کنیم که به زیبایی شرکت و سازمان ما بی افزاید. چون اولین چیزی که نگاه افراد را نوازش می کند، فضا و زیبایی یک محیط است و شما باید مبلمان و تجهیزاتی را برای شرکت و سازمان خود انتخاب کنید که به بهترین شکل حس برند شما را به مخاطب و مشتری منتقل نماید زیرا این مبلمان و تجهیزات هویت و فرهنگ یک شرکت را نمایش می دهد.

مشخصات مبلمان اداری استاندارد از دید طراحان این صنعت

طراحان و متخصصان مبلمان اداری بر این اعتقاد هستند که مبل اداری مناسب باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

  • اولین ویژگی های مبلمان اداری راحتی آن می‌ باشد به گونه ای که استفاده کننده از آن در طی ساعت ها استفاده احساس خستگی و ناراحتی نداشته باشد.
  • از دید طراحان مبلمان اداری یک مبل استاندارد و مناسب باید از بهترین مواد اولیه تولید شده باشد و از دانش و تکنولوژی روز برای ساخت مبلمان اداری استفاده کرد.
  • مبلمان اداری استاندارد باید سبک باشد و قابلیت جا به جایی را به راحتی داشته باشد.
  • مبل های پایه دار به دلیل راحتی در امر نظافت بهترین انتخاب برای محیط اداری هستند.
  • اتصالات و ابزار و یراق به کار رفته در ساخت مبلمان اداری باید استحکام و دوام بالایی داشته باشد و چوب به کار رفته در این نوع مبلمان باید در برابر آفات چوب ایمن باشد.
  • در هنگام طراحی مبلمان پارچه‌ ای که به عنوان پوشش برای مبلمان اداری انتخاب می‌ شود باید ضخامت و دوام بالایی داشته باشد.

جایگاه و چیدمان مبل و نیم ست اداری

مبل اداری و نیم ست اداری در سالن انتظار شرکت و سازمان ها به چشم می خورد. که در واقع یکی از تجهیزات مورد نیاز برای فضای پذیرایی، استراحت ، و انتظار مشتریان مبل و نیم ست اداری است. که به طور کلی به دو دسته مبل و نیم ست راحت اداری، مبل و نیم ست رسمی اداری تقسیم می شوند. این محصولات به صورت مبل تک نفره ، مبل دو نفره و مبل سه نفره تولید و به بازار ارائه می گردند به مجموعه دو عدد مبل تک نفره و یک عدد مبل دو نفره نیم ست اداری گفته می شود. معمولاً نیم ست ها را با جلو مبلی و همچنین عسلی های کوچک تکمیل می کنند تا کار پذیرایی از مهمان ها به صورت راحت تری صورت پذیرد . چرم و چوب و یا چرم و فلز و همچنین فوم سرد مواد اصلی تشکیل دهنده یک مبل اداری است .

راهنمای خرید مبلمان  اداری

خرید مبلمان اداری کار راحتی نیست به دلیل اینکه انتخاب شما تاثیر مستقیم بر محیط و راحتی کارمندان شرکت دارد که مطمعناً در بازدهی آن ها تاثیرگذار است. برای خرید مبلمان اداری باید تمامی جوانب کاربرد تجهیزات ، فضا و محیط و.... را در نظر داشته باشید تا در نهایت به زیبایی و شیک بودن محیط کاری خود بتوانید کمک کنید. مجموعه مبلمان اداری نوژن آماده ارائه بهترین خدمات و محصولات اداری با کیفیت به شما مشتریان و همراهان است.

 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.