سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری از حساب بانکی با ترفند اعتماد سازی

در خواست انتقال وجه به حساب افراد به منظور خرید یا هر عملیات دیگر بانکی سوء استفاده از احراز هویتی فرد و زمینه ایجاد کلاهبرداری است.

غلامرضا قنبری راد قاضی ویژه فضای مجازی دادستانی عمومی و انقلاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: چنانچه فردی ناشناس در شبکه های اجتماعی یا مکان های عمومی از هموطنان خواست که با انتقال وجه به حسابشان برای آن فرد خریدی انجام دهند مطمئنا از احراز هویت یا حساب بانکی شما در حال سوء استفاده کردن است.

او افزود :وجه منتقل شده به حساب شما حاصل کلاهبرداری از قربانیان دیگری است بنابراین به هیچ عنوان برای فرد ناشناس یا حتی شناخته شده ی نامعتبر خرید انجام ندهید که علاوه بر مسئولیت مدنی ، مسئولیت کیفری به همراه دارد.


بیشتر بخوانید


قاضی ویژه فضای مجازی ادامه داد: نحوه اغفال به این صورت است که فردی در فضای مجازی با شما آشنا می شود و با این شگرد که نحوه ی خرید را بلد نیست یا به علت شلوغی کار و هر شگرد دیگری از شما می خواهد برای او خرید اینترنتی عمدتا ارز دیجیتال خرید کنید سایت مربوطه شما را به عنوان خریدار ارزیابی و احراز هویت می کند متعاقبا با توجه به کلاهبرداری بودن وجه حساب هایتان مسدود می شود.

قنبری راد بیان کرد :هیچگونه دلیلی مبنی بر اینکه برای دیگری خرید کرده اید ندارید؛ وقتی به پیام ها مراجعه می کنید همه پیام ها پاک شده و حتی در صورت پاک نشدن پیام مستند قوی در جهت رفع اتهام از خود قرار نمی گیرد.


انتهای پیام//ف. غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.