سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر‌های غیرقابل کنترل به مازندران، اصلی‌ترین دلایل اوج گیری کروناست

خرسند گفت: به کمک طرح شهید سلیمانی در کاهش آمار و مدیریت بیماری موفق بودیم و در حال حاضر مشکل ما، سفرهای غیرقابل کنترل به استان مازندران است.

مرتضی خرسند مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: پس از ابلاغ طرح شهید سلیمانی به سازمان بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی، استان مازندران به ۱۴۴۸ بلوک فعال تقسیم بندی شد که در ۲۲۸ حوزه با همکاری ۳۵۰۸ پایگاه مقاومت بسیج مشغول به فعالیت شدند.

او با اشاره به اینکه هدف اصلی اجرای این طرح قطع زنجیره کرونا بود، اما ایراداتی در روند اجرایی طرح به وجود آمد که باعث وقفه‌هایی در طرح شد، افزود: طرح شهید سلیمانی مبنی بر این بود که ما تیم رصد داشته باشیم و پس از شناسایی و رصد بیماران، تیم‌های مراقبتی پای کار بیایند و ماحصل رصد این تیم‌های مراقبتی در اختیار تیم‌های حمایتی قرار می‌گرفت و پس از آن تیم‌های نظارتی پای کار می‌آمدند و قرنطینه آغاز می‌شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مازندران تصریح کرد: از این میان ۷۷۷۴ تیم رصد اولیه با همکاری ۱۲۴۹۶ بسیجی تشکیل شد، ۱۳۳ تیم مراقبتی با همکاری ۱۵۲۶ بسیجی کار خود را آغاز کردند. این افراد نقش بسیار ارزنده‌ای در بحث توزیع سبد‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند و افرادی که درگیر بیماری کرونا بودند داشتند.

خرسند بیان کرد:  یکی از عواملی که باعث شد در روند نتیجه گیری طرح شهید سلیمانی اختلال ایجاد شود عدم اعمال مقررات بازدارنده بود یعنی وقتی که همکاران ما رصد و بیماریابی را انجام می‌دادند موقع اعمال قرنطینه، مردم همکاری‌های لازم را با ما نداشتند.

او با بیان اینکه مشکل دیگر ما در استان مازندران، مسافران است، گفت: بخشی از این مسافران‌ از بومی‌های استان هستند که برای ملاقات اقوام و آشنایان به شهر‌های مختلف رفت و آمد می‌کنند، بخش دیگر نیز افراد غیربومی هستند که همواره این استان را برای سفر انتخاب می‌کنند و باعث تجمع و تردد‌های غیرضروری می شود، اما همچنان در بعضی از روز‌ها شاهد ترافیک‌های سنگین در معابر عمومی و استان هستیم، دیگر نمی‌دانیم چگونه تقاضا کنیم که سفر به این استان را تا یک مدت مشخص است کاهش دهند.

 مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مازندران ادامه داد: همه سفرها منجر به افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر در سطح کشور و به ویژه در استان ما می‌شد. در حالیکه بسیجیانی که پای کار بودند به صورت شبانه روزی تلاش می‌کردند و ما در یک زمان هم موفق به صفر شدن آمار فوتی‌ها در روز رسیده بودیم و همچنان معتقدیم این طرح می‌تواند پاسخگو و مهار کننده ویروس کرونا در سطح کشور باشد.

خرسند گفت: در حال حاضر با توجه به اهمیت مسئله واکسیناسیون، ۴۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون ایجاد کرده‌ایم و خوشبختانه واکسیناسیون در استان ما به خوبی در حال انجام است و استان مازندران بیش از ۳۸ درصد افراد واکسینه شده‌اند. در مورد تزریق واکسن ما جزو استان‌هایی هستیم که پس از دریافت هر محموله واکسن موفق شدیم در مدیریت و تزریق تمام واکسن‌ها موفق باشیم و در حال حاضر مشکلی در مسئله واکسیناسیون نداریم بلکه دغدغه ما تحویل و تامین واکسن در زمان مشخص است.

او افزود: ما تا کنون تجربه تزریق روزانه ۵۰ هزار دوز واکسن در روز را هم داشتیم و این ظرفیت را داریم که در صورت تحویل واکسن تا روزی صد هزار دوز واکسن نیز تزریق کنیم. ما معتقدیم اگر تیم‌های حمایتی نظارتی و مراقبتی ما مانند گذشته با همان قدرت فعالیت خود را ادامه دهند، و این بار مردم نیز همکاری مجدانه با ما داشته باشند و به ویژه به مسئله تردد‌های غیرضروری اهمیت دهند قطعاً می‌توانیم از پس این پیک نیز بر بیاییم.

وی ادامه داد: نیاز دیگر ما پشتیبانی‌های دولتی است و هر کس باید به نوبه خود سهمی در بهبود اوضاع داشته باشد، زیرا مسئله مهم ما مواجهه با سلامتی و جان هم وطنانمان است که به هیچ وجه مسئله کم اهمیتی نیست.

خرسند در مورد آخرین وضعیت پیک پنجم در استان مازندران، خاطرنشان کرد: متاسفانه استان ما در وضعیت مطلوبی به سرنمی‌برد و بیشترین دلیل مسافرت‌های فراوان به این استان است که گویی به هیچ وجه قابل کنترل نیست.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
سفر قابل کنترل هست ، ولی کسانی که مسئول هستن نمی خوان کنترل کنن .
یعنی واقعا فکر میکنید نمیشه جلوی سفر رو گرفت ؟ خیلی راحت میشه حتی بدون حظور پلیس جلوی مسافرت رو گرفت.
بجای جریمه 500 هزار تومانی تا 1 میلیون تومانی جریمه رو بین 10 تا 15 میلیون ببندین . ببینید کسی جرات داره بره مسافرت(جز یه تعداد خاص آقازاده که البته فکر نکنم تو ایران تشریف داشته باشن چه برسه بخوان برن مسافرت)؟
جریمه رو یه مبلغ گذاشتین که هم خیلی از مردم حاظر به پرداختش هستن و هم پلیس بابت دریافت این جریمه خوشحاله (شده منبع درآمد).