سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از طرح آبیاری کم فشار روستای فرح آباد کاشمر

به مناسبت هفته دولت طرح آبیاری کم فشار روستای فرح آباد کاشمر با حضور مسئولان شهری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به مناسبت هفته دولت طرح آبیاری کم فشار روستای فرح آباد کاشمر  با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیرجهاد کشاورزی و  برخی از مسئولان شهری به بهره برداری رسید.

محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: یکی از دلایل اصلی برای انتخاب سامانه آبیاری کم فشار در بسیاری از کشور‌های در حال توسعه، کاهش هزینه اجرایی می‌باشد. درمناطق توسعه یافته جهان نیاز به راندمان بیشتر استفاده از آب همراه با کاهش هزینه، انگیزه اصلی سرمایه گذاری در سامانه‌های کم فشارمی باشد.

او افزود: سامانه کم فشار عبارت است از مجموعه‌ای از مجاری لوله‌ای که از کانال و یا مخزن آب تغذیه شده و نقش انتقال و توزیع آب با فشار کم تا آبگیر قطعات زراعی را برعهده دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: به همین منظور و به دلیل تداوم کم آبی منطقه و ضرورت برنامه ریزی صحیح و حل مشکلات مردم منطقه پروژه آبیاری کم فشار روستای فرح آباد کاشمر به بهره برداری رسید.

شجعی بیان کرد: اجرای این طرح در مساحتی حدود ۴۶ هکتار از سال ۱۳۹۹ شروع شد و امسال به مناسبت هفته دولت با اعتبار دولتی ۳۲۲۰ میلیون ریال و سهم خودیاری مردم ۱۲۶۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید که جمعیتی حدود ۱۵۰ خانوار از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام//ه. ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.