سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستور کنگره آمریکا به شرکت‌های مخابراتی برای حفظ مدارک مربوط به حادثه ۶ ژانویه

کنگره آمریکا به تمامی شرکت‌های مخابراتی این کشور دستور داد تمامی مدارک و مستندات موجود درباره حادثه ۶ ژانویه را حفظ کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته ویژه کنگره آمریکا که این روز‌ها مشغول بررسی جوانب مختلف حادثه حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه است به ۳۵ شرکت مخابراتی و نیز برخی شبکه‌های اجتماعی دستور داده تمامی مدارک و مستندات مربوط به این حادثه را حفظ کنند تا در صورت لزوم بتوانند آن‌ها را به کمیته مربوطه ارائه دهند.

شرکت‌های بزرگ مخابراتی از جمله "تی موبایل"، "ای تی اند تی" و نیز "وریزون" از جمله شرکت‌هایی هستند که این دستور کنگره را دریافت کرده اند. کمیته ویژه حادثه ۶ ژانویه در کنگره آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئولان و مقامات کنگره در حال بررسی و جمع آوری جزئیات مربوط به روز حادثه حمله به ساختمان کنگره در آمریکا هستند و فعلاً هیچ اظهارنظری در مورد تخلف فرد یا سازمانی در این مورد انجام نمی‌شود.

در روز‌های اخیر کنگره آمریکا به سازمان‌های فدرال و شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی هم دستور داده بود پرونده‌های مربوط به خشونت و مدارک مرتبط با حوادث منتهی به حمله به ساختمان کنگره را در اسرع وقت تحویل کمیته مربوطه دهند. یک منبع آگاه اعلام کرد این کمیته همچنین از شرکت‌های مخابراتی خواسته تمامی مکالمات دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا، دخترش ایوانکا و پسرانش اریک و دونالد جونیور محفوظ بماند.

درخواست این کمیته پس از آن صادر می شود که برخی شبکه های اجتماعی اعلام کرده بودند محتویات مرتبط با حمله با ساختمان کنگره را حذف کرده اند. دلیل آنها برای حذف این  محتویات، خشونت آمیز بودن آنها بوده است. 

دادستان کمیته بررسی حادثه حمله به ساختمان کنگره اعلام کرد: فردی که در روز حادثه مامور‌های امنیتی را مورد ضرب و شتم قرار داده و ماسک گاز یکی از آن‌ها را از صورتش جدا کرده متهم شناخته می‌شود.

در جلسه رسیدگی دیروز در دادگاه، کالین کولار کوتلی، نماینده دفتر دادستانی آمریکا گفت: دادستان فردی به نام کلیفورد مکرل ۲۰ ساله از اوهایو را به دلیل ضرب و شتم نیرو‌های امنیتی و حمله با گاز فلفل در روز حادثه ۶ ژانویه متهم شناخته است.

اف بی‌ای هم در بیانیه‌ای اعلام کرده این جوان ۲۰ ساله از اوهایو در روز حادثه به انبوهی از معترضان کمک کرده تا از صف نیرو‌های امنیتی عبور کرده و وارد ساختمان کنگره شوند.

تا به حال حدود ۶۰۰ نفر در رابطه با حادثه حمله به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه در آمریکا دستگیر شده اند. بسیاری از مقامات این کشور شخص دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق را مقصر این حمله تاریخی و هرج و مرج می‌دانند. دموکرات‌ها می‌گویند این بدترین حادثه در تاریخ آمریکا از زمان حمله انگلیس به این کشور در سال ۱۸۱۲ است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.