سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار انتظامی:

هوشمند شدن دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی/ کشف تریاک در بار برنج

با بسته اخبار انتظامی امروز ۸ شهریور ۱۴۰۰ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  در بسته اخبار انتظامی امروز می‌خوانیم:

هوشمند شدن دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در شهر کرمان

سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کرمان از هوشمند شدن دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در شهر کرمان خبر داد.

سرهنگ امیر معین الدینی گفت: از امروز بیش از ۸۰ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر کرمان هوشمند می‌شود.

او افزود: پیش از این ثبت تخلفات رانندگی سطح شهر کرمان از طریق دوربین‌ها توسط افسران پلیس مستقر در مرکز مانیتورینگ انجام می‌شد که با هوشمند شدن دوربین‌ها دیگر نیازی به حضور افسران در مانیتورینگ نیست و اعمال قانون به صورت مکانیزه انجام خواهد شد.

این مقام پلیس تصریح کرد: این دوربین‌ها انواع تخلفات رانندگی از جمله سرعت غیرمجاز، ترد در ساعات ممنوعیت شبانه در ایام کرونا و سایر تخلفات را احصاء و نسبت به ثبت تخلف اقدام می‌کنند.

او در پایان با اشاره به کاهش سوانح رانندگی درون شهری در استان طی ۵۰ روز گذشته، از رانندگان خواست ضمن توجه جدی به مقررات راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث ناگوار برای خود و همراهان پیشگیری کنند.

بار برنج هم مانع کشف ۵۷۴ کیلو تریاک نشد

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۵۷۴ کیلو گرم تریاک که بطرز ماهرانه‌ای در زیر بار برنج یک دستگاه کامیون کشنده جاساز شده بود در شهرستان سیرجان خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سیرجان با اقدامات اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان در انتقال محموله سنگین مواد مخدر از استان‌های شرقی به مرکز کشور مطلع و مراتب را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محور سیرجان- شیراز اعزام و پس از گذشت مدت زمانی به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ماموران در بازرسی از کامیون مذکور ۵۷۴ کیلو گرم تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای در زیر بار برنج جاساز شده بود کشف و ۲ متهم را دستگیر کردند.

او تصریح کرد: پلیس مواد مخدر بنا به وظایف ذاتی خود و با اشرافیت اطلاعاتی با پدیده شوم مواد مخدر مبارزه می‌کند و با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت وارتقاء احساس امنیت شهروندان تلاش می‌کند و لازم است شهروندان جهت امنیت پایدار، در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف ۳ تن سیم و شمش مس در رفسنجان

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان از کشف ۳ تن سیم و شمش مس سرقتی و دستگیری ۲ متهم و یک مالخر در عملیات ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد جواد آرامون گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل مس در شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در این راستا کاراگاهان پلیس آگاهی سرنخ‌هایی در خصوص شناسایی محل دپوی سیم‌های مسروقه بدست آورده و به صورت نامحسوس مکان مورد نظر را زیر نظر قرار دادند.

سرهنگ آرامون افزود: ماموران با تلاش شبانه روزی و هماهنگی با مقام قضائی سارقان را که اقدام به بارگیری مقادیر زیادی کابل هوایی و شمش مس در یک دستگاه کامیون مسقف کرده و با بارنامه جعلی قصد انتقال اموال مسروقه را به استان تهران داشتند دستگیر کردند.

او بیان داشت:در بازرسی از خودرو مذکور ۲ تن شمش مسی و یک تن سیم هوایی را کشف و در این رابطه ۲ سارق و یک مالخر دستگیر شدند.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: متهمان با تشکیل پرونده، تحویل مقامات قضائی و سیم‌های مسروقه تحویل نماینده اداره برق شهرستان شد.

رونمائی از کتاب نخست وزیر محبوب

امروز به مناسبت هفته دولت از کتاب نخست وزیرمحبوب (زندگی نامه شهید دکتر محمد جواد باهنر) با حضور فرمانده انتظامی و مسئولان استانی رونمائی شد.

گفتنی است کتاب نخست وزیرمحبوب (زندگی نامه شهید دکتر محمد جواد باهنر) به قلم سرهنگ دوم "وحید عضدی" رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان تالیف شده که به مناسبت هفته دولت در موزه شهید باهنر کرمان رونمائی شد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.