سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور بانوان استانداری زنجان خبرداد؛

افزایش ۷۳۲ درصدی انتصاب مدیران زن در زنجان

بلوری از افزایش ۷۳۲ درصدی تعداد مدیران زن در زنجان خبر داد و گفت:درحال حاضر۴۴۱ مدیر زن در دستگاه‌های اجرایی استان زنجان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، بلوری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: اجرای تصویب نامه شورای عالی اداری کشور مبنی بر توان افزایی و انتصاب مدیران زن شایسته با کاهش میانگین سنی مدیران زن در استان زنجان و تقویت نقش آن ها در ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی از جمله اقدامات دفتر امور زنان و خانواده استانداری در دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

او تهیه و تدوین سند وضعیت ارتقاء وضعیت زنان و خانواده بر اساس نیاز‌ها و ظرفیت بومی استان زنجان مبتنی بر روش برنامه ریزی نتیجه محور را از دیگر کار‌های انجام شده عنوان کرد و افزود: هماهنگی، پیگیری و اجرای بند‌های ۱۰۱ و ۱۰۲ قانوان برنامه ششم توسعه از سازمان‌های اداری مبتنی بر سیاست‌های کلی خانواده و رصد و پایش میزان تحقق و نتایج حاصل از اقدام و گزارش در قالب سامانه ناظر ۱۰۱ بوده است.

بلوری ادامه داد: تشکیل هیأت اندیشه ورز با رویکرد صیانت از خانواده با حضور صاحب نظران فکری و اجرایی از حوزه‌های مختلف با توان راهبرد نگاری، آینده نگری و نگرش عملیاتی برای رصد وضعیت موجود حوزه زنان و خانواده و ارائه راهکار‌های کاربردی و عملیاتی در مدت یاد شده انجام گرفته است.

او اجرای پویش ارتقاء سلامت و نشاط اجتماعی زنان با افزایش سهم ورزشی زنان شهری و روستایی استان زنجان را از دیگر کار‌های این دفتر عنوان کرد و افزود: توسعه ورزش اعم از ورزش همگانی و ورزش‌های تخصصی و ورزش قهرمانی و رویکرد پیشگیری از ناهنجاری‌های جسمانی – فیزیکی در قالب طرح ملی سنجش و اصلاح ساختار قامتی زنان و دختران را شامل می‌شود.

بلوری گفت: اجرا و الگوسازی طرح گفتگوی ملی خانواده برای ایجاد و تقویت مهارت‌های ارتباطی و اجرای آن برای والدین در محلات کمتر توسعه یافته استان زنجان، اجرا و الگو سازی گفتگوی بین نسلی برای تشویق نسل‌ها به تعامل با یکدیگر برای دانش آموزان دختر، اولیاء، مربیان به عنوان تسهیلگر از دیگر فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: اجرای طرح‌های مقابله با کم سوادی و بازماندگی از تحصیل دختران و زنان روستایی و عشایری برای دستیابی به خدمات، ارتقاء تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در ۲۴ نقطه استان زنجان و راه اندازی پویش سلامت روان زنان با رویکرد ارایه خدمات آموزشی و روانشناختی و پاسخگویی به سوالات در زمینه رفتار‌های مناسب برای تقویت تاب آوری کودکان و رفع استرس سالمندان در دولت یازدهم و دوازدهم انجام گرفت.

او افزود: مطابق با اهداف مندرج در سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام، ایران ۱۴۰۴ جامعه‌ای است که در آن تقویت نهاد خانواده، جایگاه زنان در عرصه‌های اجتماعی و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه زمینه‌ها محقق شده باشد و هفته دولت فرصت مغتنمی برای بازخوانی فعالیت‌ها با رویکرد تقویت نهاد خانواده و زمینه سازی برای نقش آفرینی زنان در کلیه عرصه‌ها است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.