سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام خبر داد؛

ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار با آموزش‌های صنایع‌دستی

شنبه زاده از امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اداره‌کل زندان‌های استان خبر داد و گفت:با ارائه استاندارد‌های آموزشی و ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش‌های صنایع‌دستی فرصت‌های شغلی پایدار ایجاد می‌شود.

به‌ گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، با بیان امضای تفاهم نامه بین اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل زندان‌های استان ، گفت : این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف حمایتی، آموزشی و ترویجی معاونت صنایع‌دستی و بهره‌گیری از بعضی ظرفیت‌های هنری در رشد و توسعه قابلیت‌های فنی و خود اشتغالی در میان مددجویان تحت پوشش سازمان زندان‌ها امضا شد.

او با بیان اینکه این اداره‌کل آمادگی دارد تا از ظرفیت‌های خود برای هر گونه همکاری متقابل استفاده کند، اظهار کرد: در راستای برگزاری جشن‌ها، نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و همایش‌های تخصصی با محوریت موضوعی صنایع‌دستی و ایجاد زمینه برگزاری نمایشگاه تخصصی در دوران پساکرونا برای ارائه توانمندی‌های مددجویان و فروش محصولات آن‌ها همکاری‌های ویژه انجام می‌شود.

شنبه زاده بیان کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه مشاغل زودبازده با هدف حرفه آموزی و ایجاد زمینه اشتغال مددجویان در حین تحمل حبس و پس از آزادی از زندان و اعطای گواهینامه پایان دوره آموزشی به هنرآموختگان پس از قبولی در آزمون‌های مربوطه و ارائه کارت صنعتگری بر اساس ضوابط و استاندارد‌های صنایع‌دستی از دیگر تعهدات این اداره‌کل است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برگزاری دوره‌های آموزشی در زندان‌های استان از قبیل چرم‌دوزی، گیوه‌دوزی، سفال‌گری، حصیربافی، منجوق دوزی، زیورآلات و غیره با معرفی استادان مربوطه خبر داد و گفت: با ارائه استاندارد‌های آموزشی، ابزار و وسایل، تهیه مواد اولیه و محتوای درسی دوره‌ها و ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش‌های صنایع‌دستی فرصت‌های شغلی پایدار ایجاد می‌شود.

 مدیر‌کل زندان‌های ایلام نیز در این نشست در خصوص انعقاد این تفاهم‌نامه با بیان این‎ که سازمان زندان‎ ها، دارای یک تکلیف و یک رسالت است، گفت: نگهداری متهمان و محکومان، تکلیف این اداره‎‌کل است و رسالت آن نیز عمده ماموریت اداره‎‌کل محسوب می‎ شود و آن بازپروری و بازسازی افرادی است که به هر دلیلی طولانی ‎مدت یا کوتاه ‎مدت در زندان هستند.

او اظهار کرد: باور تجربی ما این است که اشتغال و حرفه‎ آموزی، قطعاً به انسان شخصیت می‎ بخشد که این شخصیت، تضمین‎ کننده اقدامات تربیتی و بازپروری است که در مجموعه اداره کل اجرا می‎ شود و منجر به جلوگیری از بازگشت زندانی به رفتار‌های قبل از زندان می‎ گردد.

او ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان آمادگی دارد در قالب این تفاهم نامه با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همکاری کند و زندانیان علاقه‌مند با آموزش مهارت‌های صنایع‌دستی را تحت پوشش قرار دهد.

در پایان این نشست عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از کارگاه‌های صنایع‌دستی مددجویان در امور زندان‌ها بازدید به‌ عمل آورد.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.