سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدوم کردن کالاهای غیر استاندارد در دهدشت

سرپرست اداره استاندارد کهگیلویه گفت: ۱۰ هزارو ۹۴۵ قلم کالای غیر استاندارد در بازرسی‌های اداره استاندارد از بازار شهر دهدشت جمع آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، الهام شهبازی پور سرپرست اداره استاندارد کهگیلویه گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۹۴۵ قلم کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری شامل انواع نوشیدنی ها، لوازم بهداشتی، جعبه مقوایی و مواد غذایی از بازار شهر دهدشت جمع آوری شد.

شهبازی پور افزود: این کالاها به دلیل کیفیت پایین تر از حد استاندارد، جعل علامت استاندارد یا نداشتن پروانه معتبر و کاربرد علامت استاندارد، امحاء و معدوم شدند.

او ادامه داد: به منظور حمایت از مصرف کننده، بازرسی از واحدهای صنفی فعال در شهرستان از نظر داشتن علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی استعلام محصول ، تاریخ تولید و انقضای محصولات به صورت مستمر و ماهیانه انجام می شود.

شهبازی پور ادامه داد: مردم هنگام خرید کالا به نشان استاندارد و تاریخ انقضا توجه کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع دهند.

او در خصوص اطلاع از اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد کالاها نیز گفت: شهروندان می‌توانند کد رهگیری ده رقمی نوشته شده در زیر علامت استاندارد را به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و اطلاعات درخواستی را مشاهده کنند و در صورت جعلی بودن علامت استاندارد مراتب را به اداره استاندارد گزارش دهند.

انتهای پيام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.