سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابهام در برداشت حقابه توسط شرکت نیشکر/ وضعیت آب در رودخانه دز بحرانی است

سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی خوزستان گفت: شرکت نیشکر هفت‌تپه در اقدامی غیرقانونی توانست مجوز برداشت آبِ بیشتر از سهمیه خود را کسب کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید لطیف سیف السادات سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی خوزستان با تأکید بر اینکه وضعیت آب در رودخانه دز بحرانی است، اظهار کرد: در انتهای رودخانه دز با مشکل شدید آب مواجه هستیم و در پاییز نیز با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، احتمال کم‌آبی شدید در حوضه رودخانه دز وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: شرکت نیشکر هفت‌تپه موفق شد که در یک روند غیرطبیعی و غیرمعمول، مصوبه‌ای را از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تهران برای برداشت آبِ بیشتر از سهمیه تعیین شده استانی دریافت کند.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی خوزستان افزود: این اقدام یک اقدام غیراخلاقی و غیرمنطقی است چرا که اجحاف آشکار به کشاورزان حوضه رودخانه دز است که تابع تصمیمات و سیاست‌های استانی هستند.

سیف السادات در ادامه تصریح کرد: طبق اطلاعات موثق، این شرکت سهم آب تابستانه خود را مصرف کرده و آبی را که هم اکنون  برداشت می‌کند بیش از حق قانونی آن شرکت بوده و ظلم به کشاورزان حوضه رودخانه دز است.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی خوزستان گفت: این صحیح نیست که مسئولان این شرکت، امتیازات فراقانونی دریافت کنند چون در این صورت بقیه کشاورزان نیز همین مسیر را طی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این شرکت حق کشاورزان پایین‌دست رودخانه دز را ضایع کرده است، اظهار کرد: شرکت نیشکر هفت‌تپه در مردادماه امسال هشت مترمکعب سهمیه آب داشته اما برداشت آن ۱۸ مترمکعب بوده و در شهریورماه سال جاری که سهمیه آن هفت مترمکعب بوده با اعمال نفوذ ۱۶ مترمکعب آب برداشت شده است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کمبود آب ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.