سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت انگور از سطح تاکستان‌های مهاباد

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: برداشت انگور از سطح ۵۲۳ هکتار از تاکستان‌های این شهرستان آغاز شد.

سعید کریمی مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: برداشت انگور از سطح ۵۲۳ هکتار از تاکستان‌های بارور دیم و آبی این شهرستان با پیش بینی تولید ۲ هزار و ۸۹۴ تن آغاز شده است.

کریمی افزود: در این شهرستان هم‌اکنون در مجموع ۵۹۹ هکتار تاکستان وجود دارد که ۵۲۳ هکتار آن به صورت باغ‌های بارور و ۷۶ هکتار به صورت غیربارور است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود ۸۹۴ تن محصول از تاکستان‌های دیم با میانگین ۲.۵ تن در هر هکتار و ۲ هزار و ۴ تن محصول نیز از مزارع آبی با میانگین ۱۲ تن در هکتار برداشت شود.

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد اذعان کرد: تاکستان‌های این شهرستان در بخش انگور آبی ارقام خلیلی، حسینی، ریش‌بابا، کشمشی، انگور زرد، قرمز، دسته‌چن، مایه‌مو و در بخش دیم نیز رقم سیاه سردشت کشت شده است.

کریمی با بیان اینکه رقم کشمشی قرمز بی دانه برای کشور‌های ارمنستان و اروپایی صادر می‌شود، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های ترویجی برای کشاورزان و نبود سرمازدگی موجب افزایش برداشت در سال جاری شده است.

وی به اشتغالزایی باغات انگور اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ خانوار در شهرستان مهاباد در امر تولید، نگهداری و برداشت انگور مشغول فعالیت هستند.

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد همچنین بیان کرد: شهرستان مهاباد به دلیل شرایط اقلیمی مناسب (خاک حاصلخیز) و نیروی انسانی توانمند و باتجربه در امر باغداری به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشرو و برتر استان آذربایجان غربی در اجرای طرح توسعه باغات دیم مطرح است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.