سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر شبکه بهداشت ودرمان چابهار:

قارچ سیاه بیماری جدیدی نیست و ارتباطی با سویه دلتا ندارد

مدیر شبکه بهداشت ودرمان چابهار گفت: قارچ سیاه توسط کپک موکور ایجادمی شود و در حالت طبیعی سیستم ایمنی بدن افراد توانایی مقابله با آن را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  دکتر مهدی میرادی مدیر شبکه بهداشت ودرمان چابهار گفت: قارچ سیاه توسط کپک موکور ایجادو معمولاً در خاک، گیاهان، کود حیوانی ومیوه‌ها و سبزیجات فاسد زندگی می کند و در حالت طبیعی سیستم ایمنی بدن افراد توانایی مقابله با آن را دارد.

وی گفت: ضعف شدید سیستم ایمنی و دیابت حاد ۲ عامل بروز قارچ سیاه در بیماران مبتلا به کرونا است.

متخصص بیماری‌های عفونی افزود: قارچ سیاه جزو عوارض بسیار نادر کرونا است که اغلب در افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی شدید و یا دیابت حاد هستند و به کرونا مبتلا شده اند احتمال بروز دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار تصریح کرد: قارچ سیاه بیماری واگیرداری نیست، اما بعلت آنکه کرونا سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال می‌کند و در مرحله حاد بیماری دارو‌های ضد التهاب به بیماران داده می‌شود، سیستم ایمنی فرد ضعیف و محیط مناسبی برای رشد قارچ‌ها می‌شود.

میرادی در خصوص راهکار‌های پیشگیری از ابتلا به قارچ سیاه در بیماران مبتلا به کرونا گفت: این بیماری در نتیجه ضعف شدید سیستم ایمنی بدن بروز می‌کند، لذا افرادی که به کرونا مبتلا شده اند از مصرف سرخود و بدون تجویز پزشک انواع دارو‌های کورتون دار و ضد التهاب خودداری و تمامی مراحل درمان را با مشورت پزشک طی کنند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.