سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سطح زندگی مسئولان جامعه باید از متوسط مردم کم‌تر باشد/ شفافیت باید تبدیل به مطالبه شود

فعال سیاسی اصولگرا درباره سطح درآمد مسئولان دولتی توضیحاتی را ارائه کرد.

محمدصادق کوشکی فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به الزام توجه به ساده زیستی در زندگی مسئولان دولتی بیان کرد: مدت‌هاست که این موضوع به صورت یک قانون در جامعه مطرح است تا حقوق و مزایای مجموعه های دولتی به صورت شفاف اعلام شود؛ بنابراین ما از نظر قانونی مشکل نداریم اما دولت قبل زیربار این موضوع نمی رفت.

او ادامه داد: طبعا اگر این موضوع به صورت یک مطالبه رسانه ای تبدیل شود و چون مصوبه قانونی این موضوع هم در مجلس وجود دارد مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛  طبعا باید در سامانه های مشخصی که تعیین شده است حقوق و مزایای مدیران اعلام شود، زیرا مصوبه درباره تک تک کارکنان نیست بلکه درباره افرادی است که جایگاه مدیریتی دارند. 

کوشکی با اشاره به شعار دولت جهادی و مردمی سیزدهم، افزود: این دولت هر شعاری داشته باشد تفاوتی ندارد و مهم است که به این تکلیف قانونی خود عمل کند، وگرنه رفتارش شبیه دولت قبل است که از این تکلیف قانونی فرار می کرد.

شفافیت یک عامل ضد فساد است

فعال سیاسی اصولگرا درباره الزام این موضوع نیز بیان کرد: این امر دلایل متفاوتی دارد، برای مثال خود شفافیت یک عامل ضد فساد است و هرچه دولت شفاف تر باشد خود این موضوع بازدارندگی در زمینه مفاسد مالی و اقتصادی ایجاد می‌کند، همچنین رسیدگی به عملکرد مسئولان را ساده تر خواهد کرد برای مثال زمانی که مشخص شود یک وزیر، معاون او و یا استاندارد چه میزان دریافتی دارد آن وقت براساس این دریافتی شفاف اگر سطح زندگی این مسئول از این میزان بالاتر شود خود نشانه ای است در این زمینه که مدیر درآمدهای دیگری  غیر از درآمد قانونی دارد و خود این امر مراجع راهنمایی می کند که بر روی عملکرد این فرد متمرکر شوند و اگر فساد مالی داشته باشد با او برخورد کنند.

وی بیان گفت: در هر صورت شفافیت لازمه مبارزه با مفاسد اقتصادی است و بدون شفافیت مبارزه محقق نمی‌شود و اعتماد جامعه را هم به مدیران افزایش می دهد برای مثال زمانی که دولت حقوق مدیران خود را شفاف بیان می کند خود این باعث اعتماد مردم به مسئولان می شود.

فعال سیاسی تصریح کرد: از دیدگاه دینی ما همانطور که حضرت امام خمینی (ره) به صراحت اعلام کردند در جمهوری اسلامی مدیران ارشد حکومتی مانند وزرا، مدیران کل و استانداران باید سطح زندگی خود را نظیر مسکن، خودرو و حقوق از متوسط جامعه پایین تر نگاه دارند و این توصیه دین هم هست و یک شرط است و به تعبیر امام شرط مسئولیت در جامعه اسلامی این است که مدیران ارشد در جامعه درآمد کم تری داشته باشند، بنابراین این یک فضیلت نیست بلکه یک الزام است، اما چون مطالبه و پیگیری نشده است متاسفانه شاهدیم که بسیاری از مسئولان نیز آن را رعایت نکرده‌اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
شاهرخ
۱۹:۲۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
کجای کاری پسر؟! فقط وضع مردم شفاف هست که دارند تلف میشوند. یکی پاشو گذاشته رو شیلنگ آب یکی پاشو گذاشته مقابل جریان برق همه مسولین 42 سال در حال عشق و حال و زندگی عشقولانه هستند فقط مردم دارن خدمت اینهارو میکنن. اینجا قانون 80 به بیست شاید تبدیل شده به قانون 99 به 1