سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار؛

صدای پای لامبدا به گوش می‌رسد/ جوانان و نوجوانان در معرض خطر ابتلا به کرونا

متخصص اپیدمیولوژی چهارمحال و بختیاری گفت: سرعت انتشار سویه لامبدا بالاتر از دلتا است و این سویه بیش‌تر جوانان و نوجوانان را درگیر می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی احمدی متخصص اپیدمیولوژی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ویروس کرونا از ابتدای شیوع جهش‌های مختلفی در سطح جهان پیدا کرد؛ ویروس اولیه کرونای نوع ووهان، ویروس کلاسیک نامیده می‌شود. آلفا، بتا، دلتا و لامبدا نیز از جهش‌های جدید این ویروس به‌شمار می‌رود.

او افزود: سویه لامبدا از کشور شیلی و برزیل جهش پیدا کرده است، در جهش‌های ویروس کرونا میزان بیماری‌زایی، سرایت‌پذیری و سرعت انتشار ویروس بالاتر خواهد رفت، برای مثال ویروس نوع ووهان هر یک فرد مبتلا به کرونا حدود دو تا چهار نفر را درگیر بیماری می‌کرد، این عدد در ویروس دلتا به ۱۰ نفر رسید و در ویروس لامبدا این عدد بسیار بیش‌تر است.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: روش‌های پیشگیری از ابتلا به جهش‌های ویروس کرونا یکسان است و باتوجه به سرایت‌پذیری بالای ویروس لامبدا نسبت به دلتا باید دستورالعمل‌های بهداشتی با حساسیت بالا رعایت شود.

او ادامه داد: سرعت انتشار سویه لامبدا بالاتر از دلتا است و امکان دارد واکسن‌های موجود به ویروس نوع لامبدا جواب ندهند، بنابراین باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با جدیت انجام شود، گفته می‌شود سویه لامبدا بیش‌تر جوانان و نوجوانان را درگیر می‌کند، زیرا عموما چرخش‌های ویروس به سمت گروه‌های حساس از جمله جوانان و نوجوانان می‌رود، زیرا سنین بالا عموما به ویروس کرونا مبتلا شده و یا واکسن تزریق کرده‌اند، بنابراین ایمنی نسبی دارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.