سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناحیه شهری مهرگان ، شهر می شود

مدیرکل راه و شهرسازی از تصویب موضوع انتزاع ناحیه شهری مهرگان از حریم محمدیه و اطلاق عنوان شهر جدید به آن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سیدعلی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به مکاتبه استاندار با معاون رییس جمهور و پیگیری اداره کل راه و شهرسازی در سطح وزارتخانه و شرکت عمران شهر‌های جدید، گفت موضوع انتزاع ناحیه شهری مهرگان از حریم محمدیه و اطلاق عنوان شهر جدید در شورای مسکن استان و پس از آن در کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست مطرح شد و امروز ۴ شهریورماه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

هاشمی افزود: عزم استان برای حل و فصل مسایل ناحیه شهری مهرگان، سبب شد که بحث شهر جدید شدن مهرگان برای بهره برداری از ظرفیت‌های ملی جهت تامین اعتبار طبق قوانین شهر‌های جدید و ارتقای سطح خدمات قابل ارایه در این ناحیه، در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان قزوین ادامه داد: در صورت تایید و تصویب این موضوع در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، یک هیات مدیره مستقل برای مهرگان تشکیل شده است و مسایل آن به صورت متمرکز مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

هاشمی افزود: با توجه به تعداد واحد‌های احداث شده در مهرگان، جمعیت ساکن شده در آن و ظرفیت‌ها و نیاز‌های متعددی که در آن وجود دارد، مدت هاست که بحث شهر جدید شدن این ناحیه مورد پیگیری استان قرار دارد که امیدواریم که با تایید نهایی شاهد تحقق این اتفاق خوب در استان باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.