استاندار قزوین گفت: به هیچ وجه به صنایع آب بر و خطر آفرین، مجوز فعالیت داده نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در نشست شورای برنامه ریزی استان گفت: از احداث کارخانه‌های فولادی و آب بر بشدت جلوگیری کرده ایم و در خصوص آریان فولاد آنچه موافقت شده فقط ایجاد انبار‌های جدید است و هیچ مجوز توسعه که به محیط زیست آسیب بزند و آب بر باشد موافقت نخواهیم کرد.

جمالی پور با بیان اینکه هر چقدر داده‌های اطلاعاتی ما به روزتر باشد به رشد شاخص‌های اقتصادی ما کمک خواهد کرد، گفت: باید حتما در بستری فراهم شود تا داده‌های عام و غیرمحرمانه مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی استان قزوین قرار گیرد.

استاندار قزوین خبر خوبی هم داد و گفت: تصمیمات اشتباه در گذشته در خصوص اراضی بالای اتوبان و منطقه عظیمیه برای مردم مشکل ساز شد و ما باید آن را حل کنیم.

وی افزود: در اراضی عظیمیه هم دولت، مجلس، استانداری و شهرداری کمک خواهد کرد و مردم حق دارند تا مشکلاتشان حل شود.

استاندار قزوین بیان کرد: در خصوص تغییر کاربری ۷۹ هکتار از فضای سبز به مسکونی برای نیروی انتظامی و ایجاد ستاد مرکزی ناجا موافق هستیم تا مجموعه تلاشگران پلیس بتوانند هم ستاد و هم مسکن مناسبی داشته باشند.

پیگیر شهر شدن ناحیه مهرگان هستیم

وی گفت: مهرگان به عنوان یک ناحیه منفصل شهری جوابگو نیست و الان هم هزینه زیادی به شهر محمدیه تحمیل کرده و بهترین راه الحاق نام (شهر جدید مهرگان) است تا از اعتبارات ملی هم استفاده کنیم.

استاندار افزود: با ایجاد شهر جدید می‌توانیم به توسعه این منطقه کمک کنیم، اما باید از حریم شهری محمدیه خارج شود که موافقت وزارت راه و شهرسازی را گرفته ایم و امیدواریم نهایی شود که در تقسیمات کشوری استان هم موثر خواهد بود.

وی در خصوص طرح گردشگری اوان هم گفت: نباید فقط سرمایه گذار وارد شود که به فکر منافع شخصی باشد و باید به فکر منافع عام مردم باشیم.

استاندار تصریح کرد: اقتصاد گردشگری قزوین هنوز شکل نگرفته و باید آن را سرآمد کنیم.

وی افزود: در سایه توجه به سرمایه انسانی، می‌توان به توسعه رسید چرا که این سرمایه انسانی یک شبه به دست نیامده و بیش از ۴۰ سال برای آن تلاش شده است.

عدم همکاری برخی دستگاه‌های قزوین با پروژه زیرساخت داده‌های مکانی

ابوالفضل یاری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین نیز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین گفت: SDI مخفف (Spatial Data Infrastructure) بوده و به عنوان زیر ساخت اطلاعات مکانی متشکل از مجموعه سیاست ها، قوانین، اطلاعات مکانی، فناوری ها، سازمان‌ها اعم از بخش خصوصی و دولتی و مردم و استاندارد‌ها در یک محیط و بستر امن می‌باشد که وظیفه اصلی آن تهیه و بروزرسانی اطلاعات مکانی است.

یاری افزود: با استفاده از SDI می‌توان در نظام تصمیم گیری در حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت شهری، مدیریت بحران، مسایل امنیتی و اکرای طرح‌های زیرساختی و خدماتی بهتر عمل کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین خاطرنشان کرد: SDI با تجمیع و اشتراک گذاری داده‌ها و اطلاعات مکانی می‌تواند ضمن ارتقای بهره وری و صرفه جویی در وقت همچنین از هزینه‌های اضافی دستگاه‌ها بکاهد و در زمینه مدیریت بحران‌ها پس از زلزله و سیل بسیار بهتر عمل کرد.

ضرورت اشتراک داده‌های مکانی برای مدیریت کرونا و کاهش مرگ ومیر‌ها

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین افزود: باید هرچه زودتر SDI تکمیل شده و مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

وی با اشاره به دستور کار امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان، ادامه داد: SDI یا زیرساخت داده‌های مکانی یک موضوع مهم و کاربردی است که اطلاعات و داده‌ها را در یک مکان جمع آوری کرده و در دسترس مدیران و برنامه ریزان قرار می‌دهد که می‌تواند در حوزه‌های مختلف از جمره مدیریت شهری و مدیریت بحران مورد استفاده قرار بگیرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر از این داده‌ها به خوبی استفاده شده بود شاید میزان مرگ و میر کرونا‌ها در کشور و استان به نصف کاهش می‌یافت.

محمدبیگی همچنین خواستار تسریع در ساماندهی اراضی عظیمیه شد و گفت: تامین زیرساخت‌های این اراضی که از مطالبات جدی مردم است باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار