سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرنطینه خانگی بیش از هزار کردستانی

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در یک هفته گذشته هزار و ۳۴۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان، تحت قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حسن محمودی مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته ۶ هزار و ۸۸۷ نفر در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از لحاظ بیماری کرونا رهگیری شده‌اند.

او با بیان اینکه اقداماتی در قالب طرح شهید سلیمانی توسط یک هزار و ۳۰۴ تیم از هفته گذشته در کردستان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است افزود: اکنون با توجه به شرایط بحرانی کرونا غربالگری و مشارکت در واکسیناسیون عمومی اولویت طرح شهید سلیمانی است.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: از هفته گذشته ۶ هزار و ۸۳۱ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۲ هزار و ۳۲۸ نفر مثبت اعلام شده است.

محمودی با بیان اینکه در مدت زمان یادشده ۳۵ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور انجام شده است، گفت: علاوه بر رسیدگی به بیماران، به هفت هزار و ۶۲۹ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش‌های لازم  ارائه و به ۲ هزار و ۵۹۰ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ آموزش داده شده است.

او با اشاره به سرعت انتقال سریع سویه جدید کرونا موسوم به دلتا بیان کرد: تعداد بیماران در پیک پنجم نسبت به پیک‌های قبلی، افزایش قابل توجهی یافته است لذا با بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان افزایش بیشتر بستری‌ها و مرگ و میر در روز‌های آینده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه گونه جدید کرونا بسیار مسری است و بیشترین قدرت سرایت را در بین جهش‌ها دارد، یادآور شد: با توجه به آمار بستری‌ها و مبتلایان در استان خطرات بسیار جدی مردم را تهدید می‌کند لذا می‌طلبد با اقداماتی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و خودداری از تجمعات نسبت به قطع زنجیره بیماری اقدامات جدی صورت گیرد.

محمودی ضمن تاکید بر انجام واکسیناسیون جهت پیشگیری از بیماری و انتقال آن به اطرافیان، اظهار داشت: شهروندان در اسرع وقت، تزریق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و ۲ نوبت آن را تکمیل کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.