سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خلاقیت محققان برای درمان کور رنگی با لنز چشمی

دانشمندان موفق شدند یک لنز مخصوص برای افراد مبتلا به کور رنگی طراحی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ساینس اینفو، کور رنگی یک بیماری اختلال ارثی است که در آن فرد قادر به تشخیص یک یا برخی رنگ‌ها نیست. در این افراد، سلول‌های مخروطی چشم افراد کور رنگ فاقد رنگ دانه‌هایی است که موجب دیدن رنگ‌ها می‌شود. این بیماری در آقایان شایع‌تر از خانم هاست.

کور رنگی انواع مختلفی دارد، ولی اصلی‌ترین مورد آن عدم توانایی در تشخیص رنگ سبز و قرمز است. رایج‌ترین راه برای تشخیص کور رنگی عدم تشخیص رنگ میان قرمز و سبز و یا میان آبی و زرد است.

حال دانشمندان موفق به ساخت یک لنز چشمی شده اند که می‌تواند کور رنگی را رفع کند. گرچه پیش‌تر عینک‌هایی برای افراد مبتلا به کور رنگی ساخته شده بود، اما این لنز به دلیل سبک بودن، قابلیت نسب در چشم بدون مشخص شدن و راحتی برای این افراد مناسب است.

محققان توانستند یک قطعه بسیار نازک را بر روی لنز چشم نصب کنند. آن‌ها برای این کار از یک غشای نانو لوله‌های بیضوی طلا استفاده کردند. دانشمندان با توسعه این فناوری موفق شدند لنز‌های چند کاره ابداع کنند که علاوه بر رفع مشکل کور رنگی، سایر مشکلات از جمله عیوب انکساری چشم (مانند نزدیک بینی و دور بینی) را مرتفع کنند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عبدالله خزاعل
۱۳:۲۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
چجوری میشه این لنز رو خرید راهنماییم کنید لطفا