بررسی‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از مبتلایان به کوررنگی از مشکل و نقص خود آگاه نیستند که این موضوع می‌تواند مشکل آنها را تشدید کند.

امیر علی شایسته متخصص بیماری‌های چشمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کوررنگی علائم مختلفی دارد که اشکال در تشخیص رنگ قرمز و سبز و همچنین آبی و سبز، مهم‌ترین علائم آن است. 

وی با اشاره به اینکه دید افراد کور رنگ به ندرت خاکستری می‌شود، افزود: مردان بیشتر از زنان به کور رنگی دچار می‌شوند که علت اصلی آن نوع کروموزوم‌های آنها است. 

شایسته تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از مبتلایان به کوررنگی از مشکل و نقص خود آگاه نیستند که این موضوع می‌تواند مشکل آنها را تشدید کند. 

وی گفت: اگرچه کوررنگی درمان قطعی ندارد، اما تشخیص زود هنگام آن و درمان زودرس بیماری، می‌تواند مانع بروز مشکلات جدی در فرد مبتلا شود. 

شایسته اظهار داشت: کوررنگی می‌تواند به راحتی از پدر و مادر به فرزندان به ارث برسد، به همین دلیل افرادی که دچار این بیماری هستند و یا ژن بیماری را در خود دارند، باید بسیار مراقب باشند. 

وی یاد آور شد: این افراد باید هم از تشدید بیماری در خودشان جلوگیری کنند و هم اینکه مراقب باشند که بیماری را به فرزندان خود انتقال ندهند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: کوررنگی ، ژنتیک ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار