سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی طالبان:

ارتش ملی افغانستان دوباره احیا می شود/ موضوع «پنجشیر» از طریق مذاکره حل خواهد شد

سخنگوی طالبان گفت که موضوع مقاومت مردمی علیه این گروه در پنجشیر از طریق مذاکره حل خواهد شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان طی سخنانی تاکید کرد که ارتش ملی افغانستان دوباره احیا خواهد شد.

وی اظهار داشت که نظامیان و نخبه‌های سابق دوباره استخدام می‌شوند.

ذبیح الله مجاهد درباره مقاومت مردمی علیه طالبان در پنجشیر اظهار داشت: طالبان اعلام کرده که جنگ در افغانستان به پایان رسیده و ما نمی‌خواهیم حتی یک گلوله شلیک شود و موضوع این منطقه و ولایت از طریق مذاکره حل خواهد شد و ۸۰ درصد مطمئن هستیم که در آنجا جنگ صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: تعدادی تجهیزات و موتر‌های دولتی به پنجشیر منتقل شده است و ما در حال مذاکره با آن‌ها هستیم تا تسلیم شده و به انبار‌های دولتی بازگردانده شوند.

وی همچنین درباره فعالیت سفارتخانه‌های خارجی نیز گفت: از همه سازمان‌های بین المللی و نمایندگان دیپلماتیک که در کابل ماندند و کار خود را متوقف نکردند تشکر می‌کنم و آن‌ها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و اعضای ما امنیت آن‌ها را تامین خواهند کرد.

این مقام ارشد طالبان درباره کمک‌های خارجی نیز گفت: کمک‌های خارجی دو نوع است که یکی بلاعوض و بشردوستانه است، طالبان قطعا از این کمک‌ها استقبال می‌کند.

وی نوع دوم کمک‌ها را مشروط عنوان کرد و گفت: برخی کمک‌ها برای اهداف خاص صورت می‌گیرد که طالبان  به هیچ وجه چنین کمکی را قبول نخواهد کرد.

 مجاهد تاکید کرد که آمریکا باید در سی‌ویکم اگوست از افغانستان خارج شود.

سخنگوی طالبان همچنین دیدار ملا عبدالغنی برادر با ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را تایید نکرد و گفت که از این دیدار اطلاعی ندارد و نمی‌تواند آن را تایید کند.

گفتنی است که روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با ملا عبدلغنی برادر، معاون سیاسی طالبان در کابل دیدار کرده است.

به گزارش این روزنامه، این دیدار روز دوشنبه ۱ سنبله/ شهریور به صورت محرمانه انجام شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.