سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراکش قطع روابط دیپلماتیک از طرف الجزایر را غیرقابل توجیه دانست

وزارت امور خارجه مراکش توجیهات الجزایر برای قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور را غیرقابل توجیه عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، وزارت امور خارجه مراکش، شامگاه روز سه شنبه، با اشاره به دلایل الجزایر برای قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور ضمن ابراز تاسف از اتخاذ چنین تصمیمی، آن را کاملا غیرقابل توجیه توصیف کرد.

مقامات مراکش اعلام کردند: این تصمیم در برابر آنچه که از رفتار الجزایری‌ها در هفته‌های اخیر مشاهده کرده بودیم، مورد انتظار بود.

وزارت خارجه مراکش در ادامه بیانیه خود مدعی شد: «مراکش یک شریک قابل اعتماد و وفادار به مردم الجزایر باقی خواهد ماند و با تمام عقل و مسئولیت به توسعه روابط سالم و سازنده ادامه خواهد داد.»

الجزایر از روز سه شنبه قطع روابط دیپلماتیک خود با مراکش را اعلام کرده بود.

در پی این تصمیم الجزایر، رامتانه لامامرا، وزیر خارجه این کشور گفت که قطع روابط با مراکش به معنای آسیب رساندن به شهروندان ۲ کشور نیست.

هفته گذشته ریاست‌ جمهوری الجزایر اعلام کرد پس از اقدامات خصمانه اخیر علیه این کشور، قصد دارد روابط میان الجزیره و مراکش (مغرب) را بازبینی کند.

به تازگی یک مقام بلند پایه الجزایر در مصاحبه‌ای نسبت به سفر رسمی اخیر «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به مراکش واکنش نشان داد و یکی از اهداف آن را «ایجاد یک خط نظامی مغربی–صهیونیستی ضد الجزایر» دانست.

گفتنی است وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هفته گذشته با هیئتی همراه وارد مراکش شده و ضمن افتتاح رسمی دفتر ارتباط رباط-تل‌آویو، در سخنانی از افتتاح سفارتخانه‌های این رژیم و مراکش تا دو ماه آینده خبر داده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.