پادشاه مراکش در نامه‌ای به رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد گسترش روابط بین رباط و تل آویو صلح منطقه‌ای را در پیش خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، پادشاه مراکش در نامه‌ای به رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد که گسترش روابط بین رژیم صهیونیستی و مراکش می تواند صلح منطقه ای را به ارمغان بیاورد.

بر اساس گزارش جروزالم پست، محمد ششم، پادشاه مراکش در نامه‌ای به اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نوشت: امیدوارم گسترش روابط بین مراکش و اسرائیل، صلح منطقه‌ای را در پیش داشته باشد.

محمد ششم در این نامه به هرتزوگ با تشکر از نامه‌ای که از سوی یائیر لاپید، وزیر امور خارجه این رژیم فرستاده شده بود، نوشت: من از اقداماتی که برای تجدید روابط بین دو طرف انجام داده‌ایم، راضی هستم.

هفته گذشته، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که به رباط، پایتخت مراکش سفر کرده بود، در سخنانی از افتتاح سفارتخانه‌های این رژیم و مراکش تا دو ماه آینده خبر داد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: او و «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مراکش توافق کردند تا روابط دیپلماتیک را که در ماه دسامبر به سطح دفاتر ارتباطی رسانده بودند، ارتقا دهند.

همچنین مقام بلند پایه الجزایر در مصاحبه با روزنامه «الشروق» گفت: دیدار اخیر لاپید به مراکش دو هدف اصلی داشت که هدف نخست ادامه فشار بر آمریکا برای اینکه واشنگتن ادعا‌های صحرای غربی (جبهه پولیساریو) را به رسمیت بشناسد و هدف دوم از این سفر هم یک ایجاد یک خط نظامی مراکشی–اسرائیلی ضد الجزایر است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز سفر «یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به مراکش را محکوم و بار دیگر اعلام کرد قاطعانه مخالف تمامی شیوه‌های عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی است.

مراکش در ماه دسامبر ۲۰۲۰ در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت این کشور بر منطقه صحرای غربی از سوی آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بعد از ۸۰ سال فهمیدن باید با تمام دنیا رابطه حسنه داشته باشند تا کشور ومردم دررفاه واسایش زندگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
!!
۱۸:۴۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
ای خاک دو عالم !!
آخرین اخبار