سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنتاگون: بر خروج هرچه سریعتر نیروهایمان از افغانستان متمرکز شده‌ایم

دو مقام از پنتاگون در کنفرانسی خبری اظهاراتی درباره روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان مطرح کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون، و «ولیام تیلور» ژنرال ارشد آمریکایی، امروز (سه‌شنبه) در کنفرانسی خبری درباره روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اظهاراتی را مطرح کردند.

این مقام‌های ارشد پنتاگون در بخشی از سخنان خود گفتند: «ظرف مدت ۲۴ ساعت ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر را از افغانستان خارج کردیم؛ همچنانکه نیرو‌های ائتلاف و متحدانمان نیز  ۸ هزار و ۹۰۰ نفررا در این مدت خارج کردند. اکنون تمرکز ما بر روی تسهیل و تسریع روند خروج از افغانستان است و متعهد می‌شویم که اقدامات بیشتری برای ایجاد سرپناه انجام دهیم.»

آن‌ها همچنین اعلام کردند: «تغییری در روند برنامه خروج نیروهایمان ایجاد نشده است و امیدواریم تا پایان ماه جاری خروج نیروهایمان را  تکمیل کنیم.»

جان کربی در سخنان خود در این نشست گفت: «پنتاگون اذعان می‌کند که شرایط وحشتناکی بر افغانستان حاکم است. در پایگاه هوایی العدیده آمریکا در قطر نیز وضعیت بسیار بد است. از شرایط قطر آگاهیم و شرایط به دلیل بالا رفتن تعداد نیروهای ما در این پایگاه بدتر هم شده است. هیچ کسی نمی‌خواهد اوضاع به این شکل در بیاید.»

پیشتر گزارش‌هایی از وضعیت غیربهداشتی در این پایگاه هوایی منتشر شده بود. کربی اکنون اعلام کرد که «اوضاع در حال بهتر شدن است، اما عالی نیست.»

همچنین کربی اعلام کرد: «در حال حاضر بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نیروی آمریکایی در فرودگاه کابل برای انجام روند خروج افراد از افغانستان فعالیت می‌کنند و هرکدامشان هر لحظه که بخواهند با کمک ما از این کشور خارج خواهند شد.»

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت: « در صورت لزوم، ارتش آمریکا سلاح و دیگر تجهیزات نظامی را زمان خروج از افغانستان نابود خواهد کرد.»

ژنرال تیلور نیز اعلام کرد: «در حال حاضر تقریبا ۵ هزار نفر در فرودگاه کابل منتظر پرواز برای خروج هستند. این نشانه بهتر شدن و تسریع روند خروج افراد از این فرودگاه است.»

این مقام ارشد آمریکایی همچنین اعلام کرد که گیت‌ها فرودگاه همچنان برای خروج نیرو‌ها باز هستند.گفتنی است که به تازگی سهیل شاهین، سخنگوی طالبان گفته است که ۳۱ اوت خط قرمز نیرو‌های آمریکایی برای خروج از افغانستان به شمار می‌رود و هرگونه تمدید این موعد زمانی، ادامه اشغالگری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.