سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبرداد:

ظرفیت تزریق روزانه ۱۵ هزار دز واکسن در استان مرکزی

جمالیان گفت: با توان زیرساختی ایجاد شده می‌توانیم روزانه ۱۵ هزار نفر را واکسینه کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توان زیرساختی ایجاد شده می‌توانیم روزانه ۱۵ هزار نفر را واکسینه کنیم.

جمالیان افزود: با ذخیره موجود واکسن در حال تزریق روزانه ۱۰ هزار واکسن به متقاضیان دز دومی هستیم و به شرط تامین واکسن مورد نیاز از سوی وزارت بهداشت همزمان می‌توانیم به ۶ هزار دز اولی هم واکسن تزریق کنیم.

او اضافه کرد: در روز‌های اخیر به دلیل کاهش سهمیه واکسن استان مرکزی و تحویل نشدن به موقع واکسن به دانشگاه روند تزریق واکسن دز اولی‌ها کند شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک روند واکسیناسیون فعلی را رضایت بخش ندانست و بیان کرد: واکسیناسیون دز اولی‌ها در گروه سنی ۴۷ سال متوقف شده است.

او از ایجاد محدودیت برای تزریق واکسن گروه‌های شغلی جدید هم گفت و از مسئولان استان خواست تا دیگر تقاضایی در این خصوص نداشته باشند.

جمالیان شایعات پیرامون تزریق واکسن در روز‌های اخیر را نامعتبر دانست و ادامه داد:تاکنون عارضه خاصی در خصوص هیچ یک از واکسن‌های دریافتی ذکر نشده است.

او اظهار کرد: میزان مرگ و میر و ابتلا به کرونا در جامعه آماری که در استان مرکزی واکسن دریافت نموده اند زیر یک دهم درصد بوده است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.