سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار:

۵۵۴ پروژه ویژه هفته دولت در سیستان و بلوچستان آماده بهره‌برداری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۵۵۴ پروژه با اعتبار ریالی بالغ بر هزارو ۶۷۰ میلیارد تومان و ارزی ۲۲ میلیون دلار (۲ هزارو ۲۲۰ میلیارد تومان) برای افتتاح در هفته دولت امسال در این استان آماده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: مقایسه ارزش ریالی ۵۵۴ پروژه‌ هفته دولت امسال با هفته دولت پارسال رشد ۴۲ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: این تعداد پروژه آماده بهره‌‎برداری هفته دولت امسال در همه بخش‌ها و فصول از جمله بهداشت و درمان، حمل و نقل، آموزشی، ورزشی و شهرداری و دهیاری‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نکته پراهمیت در طرح های هفته دولت پروژه‌های بخش خصوصی است که تقریبا بیشترین حجم را داشته و این یکی از نتایج تلاش‌ها برای ورود این بخش به حوزه سرمایه‌گذاری‌ها است.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های شاخص هفته دولت امسال گفت: فرودگاه سراوان (تطویل باند، تجهیز ترمینال و نهایتا فرودگاه) عملیاتی خواهد شد و به زودی نیز موضوع برقراری پروازها انجام می‌شود.

بیجار با اشاره به دیگر پروژه های شاخص هفته دولت امسال تصریح کرد: فاز نخست کارخانه سیمان تیس یکی از نیازهای اساسی کشور و سیستان و بلوچستان از این پروژه‌های شاخص بوده زیرا در یک سال اخیر حجم اقدامات آنقدر رشد داشته که در مواردی با کمبود سیمان مواجه می‌شدیم.

وی ادامه داد: چند پل بزرگ در سیستان و بلوچستان ساخته و آماده افتتاح در هفته دولت شده که چندین سال نیمه‌تمام مانده بود و تکمیل این پروژه‌های نیمه‌تمام مانند پل ماشکید مهرستان، پل خیرآباد ایرانشهر خیلی اثرگذار خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان افتتاح طرح های آبرسانی روستایی در شهرستان های میرجاوه و تفتان را از دیگر پروژه‌های شاخص هفته دولت امسال برشمرد و بیان کرد: در اجرای پروژه‌های آماده بهره‌برداری هفته دولت بیشترین اعتبار را شهرستان راسک به دلیل بهره‌برداری از کارخانه سیمان تیس، بعد از آن بخش خصوصی و سپس فصل حمل و نقل و راه که یکی از نیازهای اساسی استان است، داشته اند.

وی گفت: بیشترین تعداد پروژه‌های هفته دولت امسال برای شهرستان زاهدان بوده که همه این پروژه‌ها ماحصل تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی و تعامل بسیار خوب بخش‌های مختلف است و خوشبختانه توانستیم هدف‌گذاری موجود برای تکمیل پروژه‌ها را عملی کنیم.

بیجار با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان در زابل و چابهار( کلینیک‌های تخصصی ) پروژه‌های خوبی اجرا شده است تصریح کرد: ۵۵۴ پروژه آماده بهره‌برداری در هفته دولت امسال علاوه بر پروژه‌هایی است که امسال بهره‌برداری کردیم از جمله ۲ بیمارستان ایرانمهر سراوان و ۳۲۰ تختخوابی تکمیلی علی‌بن ابیطالب (ع) زاهدان که در روزها و شرایط خاص ویروس کرونا به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: بخش بزرگراهی در سالهای اخیر از مطالبات اصلی مردم بود که خوشبختانه در این زمینه اتفاقات خاصی افتاده بطوریکه ۱۷۷ کیلومتر قبل از دولت یازدهم و دوازدهم به ۴۱۸ کیلومتر رسید که از این میزان ۱۸۸ کیلومتر در۲ سال گذشته اجرا شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در هفته دولت ۷۹ پروژه با اعتباری افزون بر ۷۶۳ میلیارد تومان آماده کلنگ‌زنی است که یکی از شاخصترین آن‌ها در حوزه بزرگراهی باند دوم کمربندی ضلع غربی زاهدان است که حدود ۱۴ کیلومتر بوده و عملیات اجرایی آن به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.