سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:

محل احداث چند کارخانه در خوزستان خلاف قوانین محیط زیستی است

اشرفی گفت: محل احداث چند کارخانه در خوزستان خلاف قوانین محیط زیستی و فاصله مشخص شده با مناطق مسکونی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در نشست قانون هوای پاک که در سرسرای استانداری خوزستان برگزار شد گفت: طرح پتروپالایشگاه ابوالفارس رامهرمز که در مساحت یکصد هکتار برای تولید انواع قیر، نفت سفید و گازوییل و روغن موتور در دست ساخت است، در فاصله کمتر از ۵۰۰ متر با روستای اطراف فاصله دارد این در حالی است که طبق قانون باید از هر روستا یکهزار و ۲۰۰ متر فاصله داشته باشد.

او افزود: مشکل فاصله این پالایشگاه تا واحد‌های مسکونی روستایی باید در یک کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و برای این مشکل نقشه راه تعیین شود.

همچنین در این نشست مصوب شد که آب مورد نیاز این پالایشگاه از سوی سازمان آب و برق خوزستان تامین شود.

اشرفی افزود: شرکت تولید قیر و نفت سفید که در شهرستان شادگان در دست ساخت است در فاصله یکهزار و ۱۰۰ متر از تالاب شادگان قرار دارد که طبق قانون باید ۲ هزار متر تا تالاب فاصله باشد و رعایت نشدن این فاصله می‌تواند عواقب زیست محیطی برای تالاب به همراه داشته باشد.

در این نشست مصوب شد که در فاصله قانونی احداث تاسیسات این شرکت تا تالاب، از سوی این شرکت فضای سبز ایجاد شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: طرح توسعه فولاد آتیه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز در دست ساخت است که طبق قانون شرکت‌های تولیدی بزرگ باید در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر‌ها قرار داشته باشند که این شرکت در فاصله کمتر از ۳۰ کیلومتر قرار دارد.

او با بیان اینکه این طرح برای اجرا مجوز کشوری گرفته گفت: امکان احداث تاسیسات شرکت‌های بزرگ در کنار شهر‌ها وجود ندارد و باید برای این موضوع نیز راهکاری ارائه شود.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.