وزیر نفت گفت: با توجه به اهمیت پروژه‌های پایین دستی پالایشگاه بید بلند بهبهان، احداث و تکمیل آن‌ها در آینده‌ای نزدیک در دستورکار است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پالایشگاه گاز بید بلند خلیج‌ فارس بر ضرورت تکمیل پروژه‌های پایین دستی این پالایشگاه تاکید کرد و گفت: تکمیل پروژه‌های پایین دست این پالایشگاه گاز از اهمیت ویژه‌ای برخودار هستند.

او از جمله پروژه‌های پایین دست پیش‌بینی شده در این محل را احداث واحد ۴۰۰ هزار تنی P.D.H و پالایشگاه کوچک بنزین با ظرفیت ۱۵ هزار بشکه در روز عنوان کرد و افزود: علاوه بر این نیز به منظور تامین خوراک ۲ واحد پلی اتیلن یک پروژه اولفین با ظرفیت یک میلیون تن احداث خواهد شد.


بیشتر بخوانید


نامدار زنگنه با اشاره به قطع گاز سوزی فلر‌های نفتی تا سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: به این منظور تلاش‌های جدی صورت گرفته است که جمع آوری NGL ۳۲۰۰ و NGL ۳۱۰۰ گاز‌های منطقه خارک از تصمیمات این وزارتخانه است.

وزیر نفت در پاسخ به این سوال که شروع فعالیت رئیس جمهوری جدید آمریکا می‌تواند در بهبود فروش نفت ایران تاثیرگذار باشد گفت: در این رابطه باید منتظر بود و صبر کرد.

پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه گاز خاورمیانه با دستور رییس جمهوری و با حضور وزیر نفت روز پنجشنبه در بهبهان بهره برداری شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.