سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان مطرح کرد؛

آموزش تخصصی اولیاء ۳۱ هزار دانش آموز پایه اول

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در آستانه بازگشایی مدارس، از آموزش تخصصی ۳۱ هزار نفر از اولیای دانش آموزان پایه اول استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،صدیقه عبداللهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به نقش والدین و خانواده در رشد شخصیت کودکان و اعتلای فرهنگ جامعه گفت: نقش والدین در تعلیم و تربیت اثربخش به همان اندازه مهم و حساس است که معلم در کلاس و مدرسه نقش آفرینی می‌کند و از آنجایی که اولین سال تحصیلی کودک، سالی پر اهمیت و سرنوشت ساز است، بنابراین نقش محوری والدین در خانه، میزان موفقیت کودک را در این پایه تحصیلی حساس‌تر می‌کند تاجایی که والدین را به تلاش و مشارکت وا می‌دارد.

او افزود: بر این اساس، آموزش وپرورش کردستان طرح آموزش اولیاء دانش آموزان پایه اول استان را از اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است تا زمینه همکاری و مشارکت اولیا با مدرسه، را به عنوان یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت فراهم نماید.

عبداللهی ادامه داد: ورود به مدرسه به عنوان اولین تجربه فعالیت آموزشی و تربیتی رسمی کودکان پایه اولی است و ارائه خدمات مناسب به کودکان وابسته به عناصر مهم و کلیدی مرتبط با امر تعلیم و تربیت از جمله نقش استراتژیک والدین در چرخه یادگیری و تربیت است، لذا لازم است والدین باتوجه به رویکرد‌های جدید در آموزش و پرورش دوره ابتدایی در جهت رشد همه جانبه فرزندان شان در ابعاد مختلف روحی، فردی و اجتماعی، علمی و ذهنی در مثلث یادگیری به عنوان یک ضلع موثر و نقش آفرین در راستای تثبیت یادگیری و تبدیل آن به رفتار‌های سازنده عمل نمایند.

او افزود:با عنایت به اهمیت بسیار زیاد این موضوع، معاونت آموزش ابتدایی کردستان در راستای ماموریت و وظایف خود، مبنی بر فراهم کردن زمینه همسویی خانه و مدرسه جهت ورود دانش آموزان به جریان تعلیم و تربیت رسمی، اقدام به تهیه محتوای آموزشی مناسب کرده که این محتوا باید در اختیار اولیای محترم پایه اول قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت:از اولیای محترم درخواست می‌شود که این مطالب را با دقت مطالعه کرده و با اهداف، رویکرد‌ها و انتظارات آشنا شده تا زمینه تعلیم و تربیت کودک پایه اول در تامین پیش نیاز‌های ورود کودک به مدرسه فراهم شود.

عبداللهی خاطر نشان کرد:دستگاه تعلیم و تربیت استان با همدلی و همراهی خانواده‌های محترم بتواند ضمن تامین سلامت دانش آموزان با ارائه آموزش‌های کیفی در راه اعتلای اهداف والای نظام تعلیم و تربیت گام‌های مهم و اساسی بردارد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.