سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کریمی:

کرونای بی رحم، جان مادر باردار ۲۴ ساله فسایی را گرفت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: مادر باردار ۲۴ ساله فسایی که مبتلا به کرونا شده بود، پس از بستری در بیمارستان علی‌رغم دو هفته تلاش شبانه روزی کادر درمان تسلیم کرونا شد.

جلال کریمی، متخصص بیماری‌های عفونی و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: خانم باردار ۲۴ ساله فسایی که مبتلا به کرونا شده بود، پس از بستری در بیمارستان علی‌رغم دو هفته تلاش شبانه روزی کادر درمان تسلیم کرونا شد.

او افزود: این بیمار با علائم تنگی نفس، تپش قلب، ضعف و بی حالی مراجعه کرده بود که در سیر بیماری دچار کاهش اکسیژن خون و افزایش تنگی نفس و درگیری ریوی شده بود که با توجه به مشکلات ریوی به دستگاه تنفس مصنوعی متصل و در ICU کووید بستری و درمان‌های لازم انجام شد و متاسفانه به علت تشدید بیماری فوت کرد..

کریمی ادامه داد: ۲ جلسه کمیته مادران باردار بدحال جهت بررسی سلامت ایشان با تیم متخصصین برگزار و تصمیمات لازم برای ایشان اتخاذ شد. 

این مقام مسئول بیان کرد: تعداد ۱۰۰ مادر باردار مثبت و مشکوک به کرونا با تلاش مراقبان سلامت معاونت بهداشت و پزشکان عمومی و متخصصین زنان شناسایی شدند که از این تعداد ۲۰ مادر باردار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

او اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تعداد ۳ مادر باردار در شهرستان فسا بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده اند.

کریمی ادامه داد: مادران بادرار یکی از گروه‌های پرخطر در ابتلا به کرونا بخصوص در نوع دلتا است که می‌بایست رعایت توصیه‌ها و اصول بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی را جدی گرفته و ضمن توجه به مراقبت‌های دوره‌ای خود در پایگاه‌های بهداشتی و مراجعه بموقع به مراکز بهداشتی تحت نظر یا پزشک خانواده و اولین و در دسترس‌ترین مراقب بهداشتی، حتما به توصیه‌های آن‌ها عمل نموده و از درمان‌های خود سرانه در منزل و بدون مشورت با پزشک خودداری کنند.

او گفت: مادران باردار چنانچه شرایط واکسیناسیون را دارا هستند، ابتدا با پایگاه بهداشتی یا پزشک خانواده خود به صورت تلفنی تماس گرفته و معرفی نامه دریافت نمایند، سپس به مرکز واکسیناسیون ویژه مادران باردار مراجعه کنند.

کریمی تصریح کرد: در گام اول، اولویت دریافت واکسن با مادران بارداری است که در یکی از گروه‌های زنان باردار ٣٥ سال و بالاتر، مادران در همه گروه‌های سنی شاغل در بهداشت و درمان، مادرانی که همسران ایشان در بخش‌های کرونا و یا مراکز بهداشتی مدیریت کرونا اشتغال دارند، مادران چاق با نمایه توده بدنی بالای ٣٥، مادران با بارداری دو قلویی، چند قلویی و بارداری با IVF، مادران با بیماری زمینه‌ای مثل فشار خون و دیابت و مادران واجد شرایط با سن بارداری بالای ٢٨ هفته بیشتر باشند و سپس سایر گروه‌ها نیز واکسینه خواهند شد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.